طرح موفق درمان بیماران سرپایی با داروی رمدسیور

معرفی تجربه دانشگاه علوم پزشکی ‌اهواز ‌به سازمان جهانی بهداشت‌

تاریخ انتشار: یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 | 21:33 ب.ظ
معرفی تجربه دانشگاه علوم پزشکی ‌اهواز ‌به سازمان جهانی بهداشت‌ زمان مطالعه: ۲ دقیقه فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان از طرح موفق درمان بیماران سرپایی با داروی رمدسیور خبر داد و گفت: ‌‌تجربه دانشگاه علوم پزشکی ‌اهواز ‌به سازمان جهانی بهداشت‌ معرفی می‌شود. به گزارش نخبگان و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی خوزستان، ‌دکتر فرهاد ابول نژادیان گفت: در نشست ستاد ملی کرونا با حضور […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان از طرح موفق درمان بیماران سرپایی با داروی رمدسیور خبر داد و گفت: ‌‌تجربه دانشگاه علوم پزشکی ‌اهواز ‌به سازمان جهانی بهداشت‌ معرفی می‌شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی خوزستان، ‌دکتر فرهاد ابول نژادیان گفت: در نشست ستاد ملی کرونا با حضور رئیس جمهور‌، وزیر بهداشت‌،  درمان و آموزش پزشکی از اجرای موفق طرح پایلوت درمان بیماران سرپایی با رمد سیور در بیمارستان‌های خوزستان خبر داد.

فرمانده قرارگاه مقابله با بیماری کرونا در خوزستان  افزود: بنا بر اعلام وزیر بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی  اجرای این طرح تاثیر بسیار زیادی در تاب آوری مراکز درمانی در مواجهه با پیک سنگین اخیر کرونا در کشور داشت و مقرر  شده ‌در سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک تجربه موفق جهانی ثبت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از برگزاری مراسم قبل و بعد از عید فطر به ویژه دید و بازدید‌ها در استان خوزستان گفت: در این زمینه اقداماتی از سوی ستاد استانی کرونا در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ارتباط بسیار خوبی با شیوخ و بزرگان طوایف و قبایل برقرار کرده و از آن‌ها خواهش کردیم علاوه بر بیانیه دادن ، از هم طایفه‌های خود بخواهند که مراسم عید فطر را برگزار نکنند.

‌ابول‌نژادیان افزود: رنگبندی قرمز، نارنجی و زرد شهرستان ها، شکننده است و اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن است در روز‌های آینده رنگ بندی بسیاری از شهرستان‌های خوزستان تغییر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز : از هم استانی‌های عزیز خواهش می‌کنم سه ماه تحمل کنند تا واکسیناسیون به صورت گسترده انجام شود.

وی ادامه داد: روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۷۹ سال در خوزستان شروع شد همچنین پیش از این سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه شدند. اگر کسی از طرح واکسن جا مانده است می‌تواند به مراکز بهداشتی مراجعه کند.

ابول نژادیان گفت: تلاش می‌کنیم طی سه، چهار روز آینده افراد ۷۵ تا ۷۹ سال را واکسینه کنیم و در اواخر هفته واکسیناسیون افراد ۷۰ تا ۷۵ سال را شروع کنیم.

براساس رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند.

همچنین در نشست ستاد ملی کرونا  با توجه به کنترل پیک شدید بیماری کرونا در استان خوزستان و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در آستانه عید سعید فطر، از زحمات استاندار خوزستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از سوی وزیر کشور و وزیر بهداشت تقدیر بعمل آمد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار