مدیر عامل شرکت توزیع برق خوزستان:

کمبود برق خوزستان در تابستان امسال قطعی است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 | 20:31 ب.ظ
کمبود برق خوزستان در تابستان امسال قطعی است زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت : به دلیل کاهش بارندگی و نبود واحدهای برق آبی در مدار، تابستان امسال کمبود برق در شبکه را قطعا خواهیم داشت، به همین دلیل به صنایع، کشاورزان و ادارات دولتی جهت کاهش مصرف برق به شدت نیاز داریم. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا علی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت : به دلیل کاهش بارندگی و نبود واحدهای برق آبی در مدار، تابستان امسال کمبود برق در شبکه را قطعا خواهیم داشت، به همین دلیل به صنایع، کشاورزان و ادارات دولتی جهت کاهش مصرف برق به شدت نیاز داریم.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا علی خدری در گفتگویی با اشاره به وضعیت ذخیره آب در سدهای استان اظهار داشت : پس از بررسی ذخیره  آب سدها و وضعیت برق استان خوزستان، ممکن است در تابستان با مشکلات جدی مواجه شویم البته با همراهی و همکاری مردم در مدیریت مصرف، تلاش می کنیم پیک تابستان را با سختی کمتری بگذرانیم‌.

خدری با اشاره به کاهش تولید نیروگاه های برق آبی در کشور گفت: سال گذشته نیز شرایط سختی داشتیم اما تمام مجموعه های صنعت برق دست به دست هم دادیم و تلاش کردیم با انجام اقدامات مدیریت مصرفی و  با همکاری خوب مردم و صنایع، کشاورزی و کاهش ساعات کاری ادارات دولتی، کمبود برق را جبران کنیم.

خدری بر ضرورت مدیریت مصرف وسایل سرمایشی از سوی کاربران تاکید کرد و گفت: توصیه می‌شود مشترکان در ساعت‌های اوج مصرف (۱۲ تا ۱۸و ۲۰ تا ۲۳) از به کار بردن وسایل پرمصرف تا حد امکان خودداری کرده و درجه کولرگازی خود را بر روی ۲۵ درجه تنظیم کنند و مصرف خود را به میزان ۱۰ درصد کاهش دهند.

وی راهکارهای مدیریت مصرف را کاهش ۵٠ درصدی بار ادارات در ساعات اداری، کاهش ٩٠ درصدی بعد از تعطیلی ادارات، استفاده از مولدهای خودتامین، خودداری از مصرف لامپ‌های التهابی در منزل  ، استفاده از لامپ های ال ای دی، استفاده صحیح از روشنایی اتاق‌ها، سالن‌ها، راهروها و خاموش نمودن حداقل ۵۰ درصد روشنایی در تابستان ، حذف روشنایی غیر ضرور نمای ساختمان‌ها و … عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه گفت: از مشترکین می‌خواهیم هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی در ساعت های اوج بار، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف شویی و جاروبرقی همزمان استفاده نکنند.

جمع آوری رمز ارزهای عاملی برای پایداری شبکه است

خدری  با تاکید بر این که رمز ارزها از اساسی ترین مشکلات توزیع برق استان در تابستان پیش رو خواهند بود، تصریح کرد: پس از بررسی ها مقرر شد کمیته ای برای مقابله با فعالیت و جمع آوری رمز ارزهای غیر مجاز به ریاست مدیرکل امنیتی استانداری خوزستان تشکیل شود تا نسبت به جمع آوری این رمز ارزها ی غیر مجاز درسطح  استان اقدام شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در ادامه گفت: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده مزارع دستگاه استخراج رمز ارز (بیت کوین)، سریعا به نیروی انتظامی یا مجموعه شرکت های توزیع برق شهرستان‌ها اطلاع دهند تا با جمع آوری این مزارع، بتوانیم برق پایداری برای مشترکین تامین کنیم.

خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار