قرارگاه بی‌قرار مبارزه با کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: جمعه 20 فروردین 1400 | 14:40 ب.ظ
قرارگاه بی‌قرار مبارزه با کرونا در خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان در همان روزهای اولیه مسئولیت در خوزستان با ایجاد قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، دنبال ایجاد هماهنگی در امر مقابله با کرونا بوده، مسئله ای که تاکنون نمود کمتری داشته است. به گزارش نخبگان و به نقل از تسنیم، کرونا در استان خوزستان در دو ماه گذشته به شدت روند صعودی پیدا کرده […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان در همان روزهای اولیه مسئولیت در خوزستان با ایجاد قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، دنبال ایجاد هماهنگی در امر مقابله با کرونا بوده، مسئله ای که تاکنون نمود کمتری داشته است.

به گزارش نخبگان و به نقل از تسنیم، کرونا در استان خوزستان در دو ماه گذشته به شدت روند صعودی پیدا کرده و وضعیت حاکی از آن است تصمیمات ستاد کرونا کارایی لازم را نداشته و یا اصولا برخی تصمیمات درست عملیاتی نشده است.

قاسیم سلیمانی دشتکی با ایجاد قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا و انتصاب معاون امنیتی استانداری خوزستان بر مسند این قرارگاه اظهار داشت: این قرارگاه با هدف چابک سازی و تخصصی سازی مبارزه با کرونا است و لازم است تصمیمات درست و علمی اتخاذ شود.

در یک ماه گذشته با وجود این اقدامات کرونا بیش از آنکه میل به مهار داشته باشد، سر به مهارناپذیری گذشته و نشانه های از فروکش کردن این ویروس منحوس در امار دیده نمی شود.

نوع تصمیم گیری‌ها و نداشتن ضمانت اجرایی لازم سبب شده بسیاری از تصمیمات این ستاد اثرگزاری لازم را نداشته باشد و این باعث طغیان کرونا در استان شده است.

به طور مثال با وجود منع صریح درباره برگزار نشدن تجمعات، همچنان این مراسم ها با انبوهی از جمعیت برگزار می‌شود. شنیده می‌شود برخی بیمارستان‌ها عمل‌های جراحی غیراورژانسی انجام می‌دهند.

یکی از وعده‌های استاندار خوزستان علمی کردن عملیات مبارزه با کرونا بود که با انتصاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به مسئولیت سخنگوی ستاد کرونا دنبال تحقق این مسئله بود.

این روزها شاهد دوگانگی بین ستاد کرونا و قرارگاه عملیاتی مبارزه با کروناست.به طوری که چند روز پیش مسئولان دانشگاه علوم پزشکی احتمال ورود کرونای برزیلی را به خوزستان داده و خواستار افزایش سطح هوشیاری نسبت به این مسئله شدند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان  با اشاره به هشدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص نگرانی‌ها از شیوع ویروس کرونا برزیلی ادامه داد: کشتی‌های مختلف  برای تخلیه و بارگیری ‌کالا به بندرگاه‌های استان تردد می‌کنند و به علت ورود کشتی‌های برزیلی به خوزستان، هشدار‌هایی در خصوص شیوع ویروس برزیلی داده شده و در نامه‌نگاری‌ با سازمان بنادر و  دریانوردی نکات و اصول بهداشتی در خصوص جلوگیری از ورود خدمه این کشتی‌ها و قرنطینه سازی  انجام شد.

بعد از این هشدار، ولی‌الله حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز اظهار داشت: بندر امام خمینی به شدت از سوی نیروهای بهداشت کنترل شده و کشتی وارده از نظر ایمنی بهداشتی به شدت کنترل می‌شوند.

وی با رد مسئله کرونای برزیلی افزود: کشتی‌ها که در خوزستان پهلو گرفتند بیش از ۴۰ روز پیش حرکت کردند و قاعدتاً آن موقع کرونای برزیلی مطرح نبوده است و درباره مسئله کرونایی برزیلی و ورود آن به خوزستان هیچ نگرانی وجود ندارد.

پس از این کش و قوس، امروز استاندار خوزستان با رد سخنان معاون امنیتی خود، بر ادعای دانشگاه علوم پزشکی اهواز صحه گذاشت و بیان داشت: ممکن است ویروس کرونای برزیلی در خوزستان وجود داشته باشد.

سلیمانی دشتکی با اشاره به وجود این نوع کرونا در خوزستان تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونای برزیلی و انگلیسی در استان شهرهای خوزستان مجدد رنگ بندی می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار