مانع انتقال غیرعلمی آب از کارون می‌شویم

تاریخ انتشار: جمعه 20 فروردین 1400 | 14:55 ب.ظ
مانع انتقال غیرعلمی آب از کارون می‌شویم زمان مطالعه: ۲ دقیقه حسینی : انتقال غیرعلمی آب از سرشاخه‌های کارون شرایط کمی و کیفی رودخانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گزارش خبرنگار نخبگان و به نقل زا صدا و سیما ، سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: بر اساس پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به منظور ممانعت از هرگونه تصمیم غیرکارشناسی در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حسینی : انتقال غیرعلمی آب از سرشاخه‌های کارون شرایط کمی و کیفی رودخانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار نخبگان و به نقل زا صدا و سیما ، سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: بر اساس پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به منظور ممانعت از هرگونه تصمیم غیرکارشناسی در بحث تخصیص حقابه کشاورزی و انتقال آب، هیاتی از سوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از رودخانه کارون و تاسیسات آب و فاضلاب در اهواز بازدید کردند.

وی بیان داشت: با توجه به مباحث مطرح شده پیرامون کاهش تخصیص حقابه خوزستان در سند جامع آب کشور و انتقال غیر علمی آب از سرشاخه‌های کارون ضروری دانستیم که شرایط کمی و کیفی رودخانه کارون را با توجه به روند خشکسالی‌های اخیر که وضعیت نگران کننده‌ای را برای رودخانه کارون و کشاورزی استان رقم زده بود، به مرکز گزارش دهیم.

حسینی افزود: وزارت نیرو در خصوص طرح تونل انتقال آب بهشت آباد در استان چهارمحال و بختیاری و همچنین بحث تخصیص حق آبه کشاورزی استان خوزستان قصور مشخصی دارد، ما هم در موازات پیگیری این کار‌ها و جلوگیری از بحث تایید مجوز زیست محیطی تونل مذکور و همچنین تخصیص حقآبه کشاورزی، برای تدوین سند جامع آب در این وزارتخانه، رایزنی‌های لازم را در مرکز انجام داده ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از کمیسیون کشاورزی و منابع آب و محیط زیست خواستیم که به شکل میدانی در استان خوزستان حضور داشته باشند و از نزدیک وضعیت کارون و همچنین کمبود آب، دبی کم و کیفیت پایین در رودخانه را مشاهده کنند.

وی گفت: در ادامه حضور این هیات در خوزستان نشست کارشناسی با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی مرتبط با این موضوع تشکیل می‌شود تا دلایل و مستندات لازم به جهت حفظ منافع در این خصوص ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار