سیاست های دولتی در خوزستان به نفع بخش خصوصی در حال تغییر است

تاریخ انتشار: جمعه 20 فروردین 1400 | 11:51 ق.ظ
سیاست های دولتی در خوزستان به نفع بخش خصوصی در حال تغییر است زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز رضایتمندی از رویه‌های مربوط به پیگیری مطالبات و خواسته‌های بخش خصوصی توسط مجموعه مدیریت ارشد استان گفت: بخش خصوصی توجه داشته باشد که سیاست‌های دولتی در استان بنفع بخش خصوصی با تغییرات مثبتی همراه است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا سید […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز رضایتمندی از رویه‌های مربوط به پیگیری مطالبات و خواسته‌های بخش خصوصی توسط مجموعه مدیریت ارشد استان گفت: بخش خصوصی توجه داشته باشد که سیاست‌های دولتی در استان بنفع بخش خصوصی با تغییرات مثبتی همراه است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا سید کریم حسینی روز پنجشنبه در پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد اظهارداشت: در مدت کوتاهی شاهد هستیم که دیدگاه مجموعه مدیریت ارشد استان نسبت به حمایت از بخش خصوصی با تغییرات ملموس و اساسی همراه شده است.

وی ادامه‌داد: در حال حاضر میدان پیگیری مطالبات و رفع موانع اقتصادی مربوط به خوزستان از داخل استان به مرکز کشور، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ملی تغییر کرده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی تصریح‌کرد: تفاوت‌های صورت گرفته نسبت به گذشته با تغییرات مثبت به نفع بخش خصوصی شاهد هستیم که این رویه قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از چنین مطالبه‌گری‌هایی از سوی دستگاه‌های دولتی بنفع مردم و فعالیت‌های اقتصادی حمایت می‌کند افزود: برهمین اساس لازم است تعامل و همراهی بخش دولتی و خصوصی بیش از پیش تداوم داشته باشد.

حسینی با انتقاد از اجرایی نشدن برخی از مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بیان داشت: از مدیریت ارشد استان انتظار می‌رود که به بررسی مصوبات اجرا نشده ورود کرده تا دستگاه‌های مربوطه نسبت به تصمیم گیری‌های انجام گرفته جهت رفع موانع تولید و شتاب بیشتر در رشد اقتصادی استان اقدام کنند.

رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی محلی است که فعالان اقتصادی به بیان مشکلات و مطالبات خود می‌پردازند و باید توجه داشت که بی‌توجهی به تصمیم‌گیری‌های انجام شده باعث دلسردی بخش خصوصی می‌شود.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ‌کرد: حضور مسئولان در بین فعالان بخش خصوصی و پیگیری خواسته‌های بحق آنها علاوه بر تسریع در رفع موانع تولید باعث جهش اقتصادی استان نیز خواهد شد.

وی یادآورشد: باید توجه داشت که برخی از مشکلات و چالش‌های پیشروی فعالیت‌های بخش خصوصی در خوزستان منحصر به این استان است و در دیگر استان‌های کشور چنین شرایط وجود ندارد؛ لذا اصلاح برخی رویه‌ها و فرآیندهای اداری در دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

بر اساس این گزارش، رویه های صدور مجوز مربوط به فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین وثیقه‌های بانکی از جمله مشکلات مهم فعالیت‌های اقتصادی در استان خوزستان محسوب می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار