معاون بهره‌برداری آبفای اهواز:

ملاشیه اهواز ۶ هزار انشعاب غیرمجاز با شیلنگ و لوله روکار دارد

تاریخ انتشار: سه شنبه 26 اسفند 1399 | 20:47 ب.ظ
ملاشیه اهواز ۶ هزار انشعاب غیرمجاز با شیلنگ و لوله روکار دارد زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب اهواز گفت: ۶ هزار انشعاب غیرمجاز در ملاشیه اهواز وجود دارد که با شیلنگ و یا لوله‌های روکار در مسیر اشتباه و با اتصال غیر استاندارد ایجاد شده است. به گزارش نخبگان و به نقل ازمهر افشین حاتمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در منطقه ملاشیه اهواز هفت تا هشت هزار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب اهواز گفت: ۶ هزار انشعاب غیرمجاز در ملاشیه اهواز وجود دارد که با شیلنگ و یا لوله‌های روکار در مسیر اشتباه و با اتصال غیر استاندارد ایجاد شده است.

به گزارش نخبگان و به نقل ازمهر افشین حاتمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در منطقه ملاشیه اهواز هفت تا هشت هزار خانوار ساکن وجود دارد که از این میان فقط یک هزار و ۹۵۰ انشعاب مجاز دارند.

وی افزود: حدود ۶ هزار انشعاب غیرمجاز در ملاشیه اهواز وجود دارد که به صورت غیراستاندارد با شیلنگ و یا لوله‌های روکار در مسیر اشتباه و با اتصال غیر استاندارد ایجاد شده است.

معاون بهره‌برداری آبفای اهواز تصریح کرد: چهار طرف این منطقه در طرح تفضیلی مشخص نیست و خیابان‌های منطقه روزانه در حال توسعه است که این موضوع باعث کاهش سطح خدمات‌رسانی به ساکنان فعلی می‌شود.

حاتمی یادآور شد: در اکثر خیابان‌های این منطقه مشترک رسمی وجود ندارد و در برخی نقاط نیز ۱۵۰ متر لوله انشعاب کشیده شده و اهالی هم به صورت غیررسمی ساکن شده‌اند.

وی اضافه کرد: این استاندارد سازی نبودن انشعابات و استفاده از پمپ آب باعث می‌شود که آب زیرزمینی با شبکه آب تداخل پیدا کند که حداقل ۵۰ خانه اطراف را درگیر مشکلات می‌کند.

معاون بهره‌برداری آبفای اهواز در پاسخ به این سوال که «چرا اراضی خالی از سکنه منطقه مدیریت نمی شود» عنوان کرد: در جلسات پیشین از جمله چند روز قبل شهرداری اهواز اعلام کرد که مسکن و شهرسازی شهرستان باید به این موضوع ورود کند؛ البته قطعاً از لحاظ اجتماعی و امنیتی نیز مسئولان درگیر هستند و یک سازمان خاص نمی‌تواند جلوی این گسترش و توسعه نامتوازن را بگیرد.

حاتمی ادامه داد: در منطقه ملاشیه اهواز اگر با قوه قهریه برخورد شود، قطعاً تبعات اجتماعی به دنبال دارد که در این راستا این امر یک همبستگی استانی می‌طلبد که همه دستگاه‌ها با وحدت رویه جلوی این کار را بگیرند.

وی بیان کرد: ملاشیه یکی از مناطق با اصالت شهر اهواز است ولی وجود زمین‌خواران هم فراوان هست؛ کسانی که از قبل ساکن بودند، مشکلی ندارند ولی برخی افراد با سوءاستفاده از بلاتکلیفی اراضی موجود مشکلاتی را برای دستگاه‌های خدمات رسان ایجاد می‌کنند.

معاون بهره‌برداری آبفای اهواز گفت: در خیابان کمربندی (پشت مدرسه) یک کد ارتفاعی وجود دارد و فردای طرح که پوشش ۸۰۰ سانتی‌متر بوده است، متوجه شدیم که آن خیابان ۵۰۰ متر توسعه پیدا کرده است؛ با این کار علاوه بر اهالی خود دستگاه‌های خدمات رسان هم دچار مشکل می‌شوند که دیگر امکان خدمات‌رسانی به بخشی از این مناطق وجود نخواهد داشت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار