موج جدید کرونا در خوزستان بسیار سنگین است

تاریخ انتشار: سه شنبه 26 اسفند 1399 | 20:44 ب.ظ
موج جدید کرونا در خوزستان بسیار سنگین است زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیما، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در سفر به خوزستان گفت: با تلاش شبانه روزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دیگر همکاران در بخش بهداشت و درمان، موج بیماری کرونا کنترل شده است. دکتر قاسم جان بابایی با اشاره به اینکه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
به گزارش نخبگان و به نقل از صدا و سیما، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در سفر به خوزستان گفت: با تلاش شبانه روزی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دیگر همکاران در بخش بهداشت و درمان، موج بیماری کرونا کنترل شده است.

دکتر قاسم جان بابایی با اشاره به اینکه میزان مراجعات به مراکز بهداشتی و درمانی و موارد بستری نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است، افزود : اگر این روند ادامه یابد در روز‌های آینده مقداری از بار بیمارستان‌ها سبک‌تر خواهد شد.

وی ادامه داد: سه موج بیماری کرونا در خوزستان رخ داده بود که موج جدید خوزستان هم بسیار سنگین و معادل موج تابستان است و در زمان اپیدمی کرونا، مردم باید دقت کنند که هر علامتی کرونا است و صرفا به تب، سرفه و تنگی نفس توجه نکنند و  علائمی مانند شکم درد، تهوع و استفراغ مکرر و در سنین بالا خستگی و بی حالی هم علائم کرونا می باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد :  اگر بیماران زودتر  به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند ، امکان نجات اکثر بیماران وجود داشته و در این دوره همکاران ما مسلط‌تر هستند و شرایط را بهتر مدیریت کردند.
دکتر جان بابایی با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها  با کمک وزارت بهداشت و  خیران  و با همت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توسعه داده شده است، افزود: ۱۰۰ تخت ویژه به ظرفیت بیمارستان‌ها افزوده شده است تا در خصوص بستری بیماران در بخش ویژه مشکلی وجود نداشته باشد  و همچنین وزارت بهداشت سه دستگاه اکسیژن ساز به خوزستان اختصاص داده که چهارمین دستگاه نیز به زودی به این استان تحویل داده خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در حال حاضر تیم بهداشت و درمان و تیم‌های فعال طرح شهید سلیمانی (بسیج و هلال احمر) در فرودگاه‌های خوزستان  در حال نمونه برداری از مسافران هستند و افرادی که تستشان منفی است اجازه مسافرت داده می‌شود که این کار در جلوگیری از انتشار بیماری از خوزستان به نقاط دیگر بسیار تاثیر گذار است.
آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار