برق مناطق تجاری اهواز برای جلوگیری از شیوع کرونا قطع می شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 4 اسفند 1399 | 15:19 ب.ظ
برق مناطق تجاری اهواز برای جلوگیری از شیوع کرونا قطع می شود زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز اعلام کرد: به دستور فرماندار اهواز برق مناطق تجاری و بازار اهواز در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی قطع می شود. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا علیرضا شکرخدایی روز دوشنبه در گفت و گویی ظهار داشت: فرماندار اهواز به عنوان رییس ستاد […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اهواز اعلام کرد: به دستور فرماندار اهواز برق مناطق تجاری و بازار اهواز در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی قطع می شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا علیرضا شکرخدایی روز دوشنبه در گفت و گویی ظهار داشت: فرماندار اهواز به عنوان رییس ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان طی ۲ روز گذشته به این شرکت دستور داد برق برخی مناطق تجاری اهواز که اقدام به تعطیلی بازار نکرده بودند را قطع  تا از تجمعات مردم در این مناطق جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: ۲ روز پیش برق مرکز تجاری کارون اهواز قطع شد و عصر روز گذشته هم برق بازار خیابان سلمان فارسی( نادری) خیابان طالقانی، بازار امام و خیابانهای فرعی منتهی به این بازارها برای چند ساعت قطع شد و در صورت اعلام فرمانداری اهواز برق سایر مناطق تجاری باز هم قطع خواهد شد.

وی اضافه کرد: این شرکت ملزم است دستورات ستاد مبارزه با کرونا را به طور کامل اجرا نماید و این امر در جهت حفظ سلامت مردم انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در این زمینه گفت: ویروس انگلیسی کرونا در استان خوزستان شیوع پیدا کرده و مردم باید بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت وضعیت فاجعه باری در استان رقم خواهد خورد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: تجمعات مردم در این روزها و به خصوص در مناطق تجاری و بازار می تواند به شیوع بیشتر این بیماری منجر شود به همین دلیل مردم باید از رفتن به بازار اجتناب کنند و بجز مشاغل گروه یک دیگر مشاغل در شهرهای قرمز استان خوزستان مجاز به فعالیت نمی باشند به همین دلیل فرمانداران شهرهای قرمز و نارنجی طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با مشاغل متخلف برخورد می کنند.

وی اضافه کرد: اگر صاحبان مشاغل گروه ۲ تا چهار اقدام به بستن مغازه های خود نمایند فرمانداران مجبور نیستند برق آن مناطق را قطع کنند و اقدام فرمانداری اهواز در قطع برق بازار وکسبه ای که مصوبات ستاد مبارزه با کرونا را رعایت نمی کنند یک اقدام پیشگیرانه و در راستای حفظ سلامتی مردم است.

ابول نژادیان گفت: متاسفانه سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در استان پایین آمده و مردم دچار بیخیالی نسبت به کرونا شده اند به طوریکه در بیساری از جاها از ماسک استفاده نمیکنند، تردد بی موردشان در بازارها زیاد شده، فاصله اجتماعی  رعایت نمی شود  و مردم  در اجتماعات و دورهمی های خانوادگی نیز حضور پررنگی دارند.

وی اظهار داشت: اگر بخواهیم زنجیره ویروس کرونا را قطع کنیم همه باید مشارکت کنیم و با ماندن در خانه و شرکت نکردن در اجتماعات به قطع زنجیره کرونا در استان  اقدام نماییم چرا که این بیماری ناشناخته هر روز چهره جدیدی از خود نشان می‌دهد و باعث ابتلای تعداد زیادی از مردم در سنین مختلف می شود .

رییس دانشگاه علوم پزشکی  جندی شاپور اهواز اضافه کرد: در حال حاضر تختهای آی سی یو و بخشهای عادی بیمارستانهای خوزستان مملو از بیماران کرونایی است و حتی کادر درمانی استان هم به دلیل حجم بالای بیماران خسته شده و انرژی آنان تحلیل رفته لذا برای رفع این موضوع مردم باید همت بیشتری کنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: به دلیل همجواری این استان با کشور عراق کرونای انگلیسی در خوزستان شیوع پیدا کرده و تنها با همکاری مردم می‌توان از گسترش بیشتر بیماری کووید ۱۹ در استان جلوگیری کرد.

به گفته ابول نژادیان جواب تستهای تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ انگلیسی در خوزستان مثبت بوده و این نشان می دهد که کرونای انگلیسی در استان در حال افزایش است و در صورت رعایت نکردن مردم تعداد بیشتری از افراد به این بیماری مبتلا خواهند شد که در آن صورت کادر درمان کارشان بسیار سخت وطاقت فرسا خواهد بود.

وی اضافه کرد: ستاد مبارزه با کرونا در خوزستان مصمم است محدودیت‌ها در این زمینه  افزایش یابد تا زنجیره  این بیماری  در استان قطع شود  به همین دلیل از تمامی ظرفیتهای استان استفاده خواهد شد.

۱۱ شهرستان استان خوزستان در حال حاضر در وضعیت قرمز و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار