گزیده بیانات رهبری در سالروز قیام مردم تبریز

آذربایجان دژ استوار ایران در برابر تجاوز دشمنان بوده است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 بهمن 1399 | 11:34 ق.ظ
آذربایجان دژ استوار ایران در برابر تجاوز دشمنان بوده است زمان مطالعه: ۲ دقیقه مقام معظم رهبری آذربایجان را دژ استوار ایران در برابر تجاوز دشمنان خواندند. به گزارش نخبگان، گزیده سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در مراسم  سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۱۳۵۶ که از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی انجام  شد به این شرح است : به مردم عزیز تبریز و آذربایجان سلام […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مقام معظم رهبری آذربایجان را دژ استوار ایران در برابر تجاوز دشمنان خواندند.

به گزارش نخبگان، گزیده سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای در مراسم  سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۱۳۵۶ که از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی انجام  شد به این شرح است :

به مردم عزیز تبریز و آذربایجان سلام و تهیت عرض میکنم و روز تاریخی و فراموش نشدنی ۲۹ بهمن که امسال متاسفانه اینگونه برگزار می شود را گرامی می دارم.

حلول ماه رجب را به همه شما عزیزان و عموم مردم تبریک عرض میکنم و امیدوارم از برکات معنوی این ماه همه بهره ببرند. در این ماه اجتماعات عبادی وجود ندارد، ولی در منازل از دعاهای رجب غفلت نشود.

حادثه۲۹ بهمن۵۶ حادثه پرافتخار و مهم و مایه افتخار مردم تبریز است، اما افتخارات تبریز به امثال این کار جهادی محدود نمی شود و دامنه افتخارات این شهر گسترده تر است. در علم، هنر و سیاست منطقه آذربایجان و تبریز نخبه پرور است.مرحوم شهریار یک نمونه شاعر تبریز است ولی نمونه های زیادی وجود دارند.

آذربایجان، منطقه جریان سازی در تحولات سیاسی و تاریخی بوده است. از دوره فتوای تحریم تنباکو مرحوم شیرازی و در مشروطه همینطور بوده،  آذربایجان دژ استوار ایران در برابر تجاوز دشمنان بوده است. اگر مقاومت آذربایجان و تبریز نبود، تعرضات شوروی به داخل کشور کشیده می شد.

تبریز دو ویژگی هویتی ثابت داشته است، یکی دلبستگی عمیق به اسلام و دیگری غیرت شدید نسبت به ایران،  تبریز در برابر تجزیه طلبی ایستاده است.

در سال۴۲ و از اوایل نهضت انقلاب، سه نفر از علمای تبریز دستگیر شدند. در ادامه هم شخصیت های برجسته ای در انقلاب نقش داشتند و نباید این تاریخ فراموش شود. بدون روایت درست از تاریخ آذربایجان، هر روایتی از ایران ناقص است.

امام (ره)پس از حادثه ۲۹بهمن۵۶ تبریز پیام دادند و سه خصوصیت درباره مردم آذربایجان ذکر کردند؛ شجاعت، غیرت و تدین .

مردم تبریز ابتکار چهلم گرفتن برای شهدای قم را ایجاد کردند.معتقدم اگر حرکت حماسی تبریزی ها نبود، ممکن بود حرکت خونین مردم قم در۱۹ دی به فراموشی سپرده شود .مردم تبریز حماسه مردم قم را زنده نگه داشتند .

در اول انقلاب مردم تبریز نقش خود را ایفا کردند و اجازه تجزیه ایران را ندادند، در فتنه۸۸  هم تبریزی ها یک روز زودتر از همه کشور وارد صحنه شدند و فتنه را خنثی کردند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار