موارد ابتلا در ‌

کرونایی انگلیسی به خوزستان رسید

تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 بهمن 1399 | 11:19 ق.ظ
کرونایی انگلیسی به خوزستان رسید زمان مطالعه: < 1 دقیقه اعتدال نخبگان/ رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان: با توجه سرعت بالای انتشار بیماری کرونا در شهرستان شادگان طی ۲هفته گذشته برررسی‌ها نشان دارد کرونای انگلیسی در ۳ شهری جنوبی خوزستان شیوع پیدا کرده است. به گزارش نخبگان و به قنل از تسنیم شکراله سلمان زاده در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه سرعت بالای انتشار بیماری […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان: با توجه سرعت بالای انتشار بیماری کرونا در شهرستان شادگان طی ۲هفته گذشته برررسی‌ها نشان دارد کرونای انگلیسی در ۳ شهری جنوبی خوزستان شیوع پیدا کرده است.

به گزارش نخبگان و به قنل از تسنیم شکراله سلمان زاده در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه سرعت بالای انتشار بیماری کرونا در شهرستان شادگان طی دو هفته گذشته و احتمال وجود ویروس کرونای انگلیسی تعدادی از نمونه‌های گرفته شده از این بیماران را به مرکز انستیتو پاستور ایران ارسال شدند.

وی افزود: نتایج آزمایشات پس از یک هفته نشان داد که این ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی بوده که خطری جدی برای استان خوزستان و کشور محسوب می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: مواردی از گونه جهش یافته این ویروس در نمونه‌های شهرهای آبادان و خرمشهر نیز مشاهده شده است که شرایط بسیار پیچیده و دشوارتر از موج های قبلی کرونا خواهد بود.

وی تصریح کرد: مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند به این معنی که ویروس انگلیسی نیز با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است و تنها تفاوت آن سرعت سرایت و بیماری زایی آن است که بین ۴۰ تا ۷۰ درصد بیشتر از گونه قبلی است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار