اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه ی نظام ماست و نباید به بهانه های مختلف آنرا تضعیف کنیم

شهردار موسوی: شهرداری اهواز را در بدترین شرایط تحویل گرفتیم و جلوی زمین خواری ها ایستادیم و از این حیث سلامت شهرداری بی نظیر بوده است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 اسفند 1395 | 16:25 ب.ظ
شهردار موسوی: شهرداری اهواز را در بدترین شرایط تحویل گرفتیم و جلوی زمین خواری ها ایستادیم و از این حیث سلامت شهرداری بی نظیر بوده است زمان مطالعه: ۵ دقیقه دکتر سیدخلف موسوی، شهردار اهواز : ?اقدامات شهرداری اهواز جهت سالم سازی سیستم در این دوره بی نظیر است ?بنده اولین شهردار تاریخ اهواز هستم که با همکاری شورای شهر چارت اداری شهرداری اهواز را اصلاح و به تایید وزارت کشور رساندم…. ?وجدان های بیدار  و آیندگان بر درخشان بودن عملکرد شهرداری صحه خواهند گذاشت. […]
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

دکتر سیدخلف موسوی، شهردار اهواز :

?اقدامات شهرداری اهواز جهت سالم سازی سیستم در این دوره بی نظیر است

?بنده اولین شهردار تاریخ اهواز هستم که با همکاری شورای شهر چارت اداری شهرداری اهواز را اصلاح و به تایید وزارت کشور رساندم….

?وجدان های بیدار  و آیندگان بر درخشان بودن عملکرد شهرداری صحه خواهند گذاشت.

?رییس شورای شهر با تاییدهای مکرر خود صحه بر سلامت سیستم شهرداری گذاشته و البته انتقادها او راهم از سر دلسوزی می دانم

? آنان که منافع خود را با بودن من در شهرداری از دست رفته دیدند شروع به تخریب شهرداری و شورای شهر کردند اما وجدان های بیدار جامعه قطعا تا ابد خادمان خود را از یاد نخواهند برد

?هر مسافری که به اهواز می آید تحولات بزرگ شهر را مشاهده خواهد کرد

?اعتماد عمومی را اگر از بین ببریم آن وقت سرمایه گذاران هم رغبتی برای کار در اهواز نخواهند داشت مردم را نسبت به منتخبان خود دلسرد نکنیم…..

?اقدامات شهرداری اهواز جهت سالم سازی سیستم در این دوره بی نظیر است

 

نخبگان : شهردار موسوی بعد از مدت ها در یک جلسه علنی که با حضور خبرنگاران و اعضای شورای شهر برگزار شد سفره دلش را پیش مخاطبان خود گشود و حرف های را گفت که گویا چند وقتی ست در دل داشت و اکنون دیگر زمان آن رسیده بود که آن ها را بگوید :

 

در این جلسه، سیدخلف موسوی با تسلیت ایام فاطمیه در واکنش به دستگیری های اخیر شهرداری اهواز اظهار کرد: اتفاقات اخیر اهواز ممکن است در هر مجموعه ای بزرگی با این حجم عظیم و متنوع فعالیت روی دهد و مختص شهرداری اهواز نیست و در ارگانهای دیگر نیز اتفاق می افتد، اگرچه باید تلاش می شد این قبیل اتفاقات نیفتد و این موضوع سلامتی و پرکاری نیروهای امنیتی و قضایی را می رساند و طبق آخرین اخبار دریافتی ظاهرا پرونده در مراحل تحقیقاتی است و تا پایان تحقیقات هیچ مقامی قادر به اظهار نظر نیست.

وی به موفقیتهای شهرداری اهواز و شورای چهارم اشاره کرد و افزود: همگان می دانند که ما شهرداری را در بدترین شرایط اقتصادی تحویل گرفتیم و با همت و حمایت تک تک اعضای شورای شهر کارهای بزرگ و ماندگاری در شهر اهواز انجام شد و کارنامه ی شهرداری و شورای شهر در این دوره بسیار درخشان و قابل دفاع است و وجدان های منصف و بیدار که همانا مردم شریف اهواز هستند بر این موضوع گواهی خواهند داد.

شهردار اهواز نمونه هایی از پروژه های عمرانی انجام شده را یادآوری کرد و گفت: شهروندان ساعتهای بسیاری را در ترافیک پل شهید دقایقی می گذراندند و تردد خودروها به سختی انجام می شد ولی امروز پل شهید دقایقی به اتوبان بزرگی تبدیل شده است. ساحل سازی کارون تکمیل شده است. پارکهای و تقاطهای غیر همسطح متعددی احداث یا کلید خورد. قبلاً دو فرهنگسرا داشتیم که هم اکنون هشت سرای محله (فرهنگسرا) را در آستانه ی بهره برداری داریم. ۱۷ زمین چمن مصنوعی دیگر علاوه بر مجموعه های متعدد افتتاح شده بزودی افتتاح می شوند.

موسوی با اشاره به اقدامات شهرداری جهت سالم سازی سیستم خاطر نشان کرد: برای سالم سازی این مجموعه خیلی کارها انجام دادیم و سلامت شهرداری در این دوره بی نظیر است. از جمله باید به قرارداد پسماند در زمان شورای سوم اشاره کرد که به قرارداد ترکمانچای شهرداری معروف شد که ما با همکاری نهادهای نظارتی توانستیم آنرا فسخ کنیم و در نهایت قرارداد به صرفه و صلاح شهرداری تبدیل شد که جا دارد از زحمات جناب آقای افشار نیا دادستان کل استان سپاسگذاری کنم.

وی ادامه داد: در حوزه ی سیستم جامع شهرسازی در مناطق به جز یک منطقه از سیستم دستی به سیستمهای پیشرفته و مکانیزه مجهز شدند و این امر اتفاقاً باعث بستن بسیاری از روزنه های فساد در شهرداری شد و از افتخاراتم این است که در زمینه ی املاک جلوی تغییر کاربری (بویژه کاربری فضای سبز) و زمین خواری را گرفتم.

شهردار اهواز به تاییدهای مکرر اعضای شورا در خصوص سلامت سیستم شهرداری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: رییس محترم شورای اسلامی شهر بارها بنده و سیستم شهرداری را مورد لطف و تایید خود قرار داد و به دفعات بر سلامت این سیستم صحه گذاشت از شهرداری اهواز به دلیل اقدامات جهادی تقدیر و تشکر کرد. البته ایشان انتقادهایی هم به مجموعه دارند که من آنرا دلسوزانه می دانم.

وی با اشاره به نزدیکی اتمام این دوره مدیریت شهری و انتخابات پیش روی شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی به دلیل منافع شخصی قصد تخریب شهرداری اهواز و شورای چهارم را دارند اما آنچه که بعدها مردم شریف اهواز به یاد می آورند خدماتی است که خالصانه جهت خدمت به شهروندان انجام دادیم و وجدانهای بیدار و آگاه مردم قطعاً تا ابد خادمان حقیقی خود را فراموش نخواهند کرد.

سیدخلف موسوی ادامه داد: در بدو ورودم به ۲۱ نفر اعضای شورا صادقانه جهت خدمت به مردم دست دوستی دراز کردم و هیچ تفاوتی بین مخالفان و موافقان خود در شورا قائل نبودم و تلاش کردم همه ی نظرات و انتقادات سازنده را اعمال کنم چه بسا به نظرات منتقدین خود بیشتر اهمیت دادم. اداره ی کلانشهر اهواز در این چهار سال با این دشواری ها و عقب ماندگی ها مشکلات اقتصادی واقعاً سخت و دشوار بود.

شهردار اهواز پرداختن به حاشیه های شهر را از بزرگترین اقدامات شهرداری و شورای چهارم دانست و گفت: در ابتدای ورودم به شهرداری پرداختن به مناطق محروم از دغدغه های اصلی بزرگان است بود زیرا که تا قبل از شورای چهارم امکان خدمات رسانی به مناطق حاشیه ای شهر مقدور نبود و در این دوره بود که با شورای چهارم به بنده مجوز ورود به کار در این مناطق را داد هر چند که بعدها استاندار محترم خوزستان دکتر شریعتی ( که جا دارد از ایشان هم تقدیر و تشکر کنم) نیز با ما همراه شدند و باعث شدیم بارقه های امید در میان اهالی ملاشیه، عین دو، خبینه و… زنده شود. در شهرک پیام بعد از بیست سال آسفالت انجام شد. هیچ کدام از این اتفاقات در اهواز قبلا نیفتاده بود.

وی به بازتاب تحول بزرگ صورت گرفته در اهواز اشاره کرد و گفت: هر مسافری که به اهواز می آید این تحولات بزرگ را در شهر مشاهده می کند.

موسوی مشکل بزرگ کلانشهر اهواز را سرمایه گذاری خواند و گفت: اگر شهرداری تمام خدمات شهری را از قبیل آسفالت، فضای سبز، نظافت عمومی و …را انجام دهد ولی سرمایه گذاری در زمینه های مختلف بازرگانی، اماکن تفریحی، توریستی و غیره انجام نشود این شهر به توسعه یافتگی دست نمی یابد. پس باید سرمایه گذاران را تشویق کنیم و برای رسیدن به این هدف باید اعتماد عمومی را گسترش دهیم و از خدشه دار کردن آن پرهیز کنیم وقتی که اعتماد مردم به شهرداری تضعیف شود پس چگونه انتظار مشارکت و سرمایه گذاری در اهواز را داشته باشیم.

وی افزود: اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه ی نظام ماست و نباید به بهانه های مختلف آنرا تضعیف کنیم. چند نفری دستگیر شدند و پرونده ی آنان در مراجه ذیصلاح مشغول بررسی هستند و نباید به این بهانه خدمات گسترده ی شهرداری و شورای شهر را از یاد ببریم و مردم را نسبت به منتخبان خود دلسرد کنیم و اعتماد عمومی را از بین ببریم.

شهردار اهواز در ادامه ی سخنان خود، اصلاح چارت اداری شهرداری اهواز به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ دوره ی مدیریتی خود خواند و گفت: بنده اولین شهردار اهواز هستم که با همکاری شورای شهر چارت اداری شهرداری اهواز را اصلاح کرده و آنرا به تایید وزارت کشور رساندم. درچارت قبلی اختیارات شهرداری و شورای شهر در سازمانها محدود بود و ما در چارت جدید اختیارات شهرداری و شورای شهر را افزایش دادیم و چه بسا اگر ادغام سازمانها در موعد مقرر انجام می شد گام مهمی در جهت شفاف سازی و اصلاح سیستم بود.

ایشان تاکید کرد: بابت این کار بزرگ باید از شهرداری اهواز تقدیر شود.

سیدخلف موسوی در ادامه ی سخنان خود با تقدیر از رسانه ها اظهار داشت: من هیچ گله ای از مطبوعات و رسانه های رسمی و قانونی ندارم و از اینکه با نظرات خود ما را در چهار سال اخیر یاری کردند تشکر می کنم.

وی در پایان گفت: بیایید در آستانه ی نوروز به زیباسازی اهواز و ایجاد روحیه ی نشاط در همشهریان و آماده سازی شهرمان بپردازیم و از ورود به مسایل حاشیه ای که شهر و استانمان را تضعیف می کند پرهیز کنیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار