به همراه گزارش تصویری آیین بهره برداری از کارخانه پارس کیمیا کلر شوشتر

زمینه فعالیت بخش خصوصی در کشور باید بیش از پیش فراهم شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 بهمن 1399 | 20:27 ب.ظ
زمینه فعالیت بخش خصوصی در کشور باید بیش از پیش فراهم شود زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ معاون اول رییس جمهوری گفت : زمینه فعالیت و ورود بخش خصوصی در عرصه های مختلف صنعتی در کشور باید بیش از پیش فراهم شود. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در آیین بهره برداری از کارخانه پارس کیمیا کلر شوشتر بیان کرد : مبنای سیاست های […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ معاون اول رییس جمهوری گفت : زمینه فعالیت و ورود بخش خصوصی در عرصه های مختلف صنعتی در کشور باید بیش از پیش فراهم شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا اسحاق جهانگیری روز یکشنبه در آیین بهره برداری از کارخانه پارس کیمیا کلر شوشتر بیان کرد : مبنای سیاست های کلی که مقام معظم رهبری از اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغ کردند این است که  همه بنگاه هایی که به دلیل ضرورت، به نوعی در اختیار دولت بوده اند  باید به بخش خصوصی واگذار شوند .

وی افزود : زمینه سازی باید به نحوی شکل بگیرد که بخش خصوصی بتواند با ورود در زمینه معادن و صنایع بزرگ ، کارهای بزرگی انجام دهد .

معاون اول رییس جمهوری گفت : هر استان ، شهرستان یا منطقه ای که برای بخش خصوصی زمینه بهتری برای کارکردن را فراهم کرده ، توسعه یافته اما هر منطقه ای به دلیل تنگ نظری، رقابت های محلی ، زمینه فعالیت این بخش را محدود کرد ، آن منطقه عقب مانده است .

جهانگیری افزود : خوشبختانه شوشتر در این زمینه اقدامات خوبی انجام داده و این پروژه یکی از مصداق های آن است و در این زمینه لازم است از مسئولان استان و شهرستان قدردانی کنم .

معاون اول رییس جمهوری بیان کرد : خوشبختانه وزیر صمت نیز با جدیت برای فراهم کردن زمینه فعالیت بیشتر  بخش خصوصی تلاش می‌کند  تابا رفع موانع، یکی پس از دیگری زمینه کار در بخش خصوصی فراهم شود و کشور به سوی صنعتی شدن حرکت کند .

وی گفت : من امیدوارم استان مهم و پرظرفیتی مثل خوزستان که  از هر نظر استعداد توسعه و پیشرفت دارد روز به روز شکوفاتر شود البته این استان چالش‌هایی هم‌ دارد که در کنار فرصت‌های موجود ، چالش‌ها بسیار اندک هستند و می‌توان با تکیه بر این استعدادها و ظرفیت‌ها، این چالش‌ها را برطرف کرد .

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به موضوع استفاده نمک سد گتوند در این طرح گفت : چند سال پیش و در دوره خشکسالی سد گتوند به یک مساله اصلی خوزستان تبدیل شده بود که در آن شرایط جلسه ‌ای برگزار و با همکاری وزارت نیرو و دانشگاه تهران به عنوان مشاور مطالعاتی برای حل مساله انجام داد .

وی افزود : یکی از راهکارهای ارایه شده انتقال آب میانی با  یک لوله به یک جا ی دیگر بود تا نمک آن استحصال شود  اما محیط زیست در خصوص حوضچه‌های نمکی که قرار بود ایجاد شوند ، بحث داشت و موافقت نمی‌کرد اما در صورت منطبق بودن این طرح با این کار از وزارت نیرو هم موافقت اخذ می شود  .

وی گفت : هر چه بتوانیم به سمت این برویم که زنجیره تامین در تولیدات مختلف را در داخل کشور ایجاد کنیم ، به مصلحت واحدهای صنعتی است .

وی افزود : مجموعه ای که امروز راه اندازی شد مجموعه ای جوان است که با روحیه ریسک‌ پذیری و تکیه بر توان داخلی به موفقیت رسیده  و ریسک پذیری در کار صنعتی جز مهم‌ترین نیازها است .

 

 

 

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار