وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

تولیدات کشاورزی در گام نخست طرح ۵۵۰ هزارهکتاری به ۵.۲ میلیون تن رسید

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 بهمن 1399 | 19:42 ب.ظ
تولیدات کشاورزی در گام نخست طرح ۵۵۰ هزارهکتاری به ۵.۲ میلیون تن رسید زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ وزیر جهادکشاورزی گفت: گام نخست طرح نوسازی و تجهیز ۵۵۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان و ایلام در سطح ۲۹۵ هزار هکتار موجب افزایش تولیدات کشاورزی از ۱.۷میلیون تن به ۵.۲ میلیون تن در این زمین‌ها شده که این نشان می‌دهداین طرح اقتصادی بوده و آثار مثبت اجتماعی نیز به دنبال داشته است. […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ وزیر جهادکشاورزی گفت: گام نخست طرح نوسازی و تجهیز ۵۵۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خوزستان و ایلام در سطح ۲۹۵ هزار هکتار موجب افزایش تولیدات کشاورزی از ۱.۷میلیون تن به ۵.۲ میلیون تن در این زمین‌ها شده که این نشان می‌دهداین طرح اقتصادی بوده و آثار مثبت اجتماعی نیز به دنبال داشته است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا کاظم خاوازی روز یکشنبه در حاشیه بهره‌برداری از طرح آبیاری طرح فشار کشاورزی شهرستان حمیدیه در غرب اهواز در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این طرح ملی نشان داد که بخش کشاورزی چقدر ظرفیت برای توسعه ، افزایش تولید و اشتغال زایی دارد.

وی بیان کرد:در ۲ سال گذشته یک میلیون تن برنج در خوزستان به ارزش یک میلیارد دلار در زمین‌های نوسازی شده طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تولید شده که این تولید اقتصادی ، کل سرمایه این طرح بازگشته است.

وزیر جهادکشاورزی با بیان اینکه در زمین‌های نوسازی شده طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب هر سال ۲ بار به صورت تناوبی کشت می‌شود گفت:مهمترین اثربخشی این طرح بزرگ ملی ، رضایت کشاورزان ، افزایش درآمد آنان، تنوع تولیدات کشاورزی و باغی و انگیره برای کار و فعالیت بیشتر در مناطق مرزی و روستایی است.

خاوازی ابراز امیدواری کرد گام دوم این طرح در سطح ۲۵۵هزار هکتار در استان های خوزستان و ایلام با تخصیص اعتبار از منابع جدید مالی شروع شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور به دلیل ظرفیت‌های بی‌نظیر ، اقتصادی است و می‌توان امنیت غذایی را با جذب سرمایه‌گذاری جدید افزایش داد.

در افق بلندمدت طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام رهبر معظم انقلاب، تولیدات بخش کشاورزی خوزستان با ۹ میلیون تن افزایش به ۲۵میلیون تن خواهد رسید.

وزیر جهاد کشاورزی افزایش با اشاره به افزایش بیش از ۲برابری طرح‌های آبیاری تحت فشار در دولت تدبیر وامیدگفت: وسعت این طرح‌های آبیاری از۱.۱میلیون هکتار در سال ۱۳۹۲ به ۲.۴میلیون هکتار در زمان حاضر رسیده است.

خاوازی افزود: طرح‌های آبیاری تحت فشار از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید بوده و هست و با وجود مشکلات اعتباری ، سرعت اجرای این طرح‌ها از حد انتظار بیشتر بوده است.
وی اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را در بهینه سازی مصرف آب و افزایش بهره وری و تولیدات کشاورزی و باغی موثر خواند و افزود: دولت تدبیر و امید توجه و عنایت خاصی به بخش کشاورزی داشته است که در این راستا اجرای طرح بزرگ ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری نمونه ای از این رویکرد است.
وزیرجهادکشاورزی خوزستان در ادامه افزود: دولت آمادگی دارد به شرط همیاری کشاورزان ، بخش اعظم هزینه‌های اجرای طرح های آبیاری تحت فشار را تامین کند.
خاوازی اجرای طرح آبیاری تحت فشار در حمیدیه را که با مشارکت کشاورزان و کمک های بدون عوض دولت انجام شد ، الگویی برای توسعه کشاورزی و افزایش بهره وری بیان کرد.
گام نخست طرح آبیاری تحت فشار کشاورزی حمیدیه در سطح ۳۲۰هکتار با بیش از ۶۴میلیارد ریال اجرایی شد که از این میزان ۹.۶میلیارد ریال آن از محل همیاری کشاورزان تامین شد.

در آیین بهره‌برداری از طرح آبیاری زیرفشار حمیدیه که جمعی از کشاورزان منطقه حضور داشتند اعلام شد با بهره برداری از این طرح میزان تولید محصولات کشاورزی در زمین‌های زیرپوشش ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

حمیدیه در ۲۵کیلومتری غرب اهواز واقع شده و حدود ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که از آب رودخانه کرخه آبیاری می‌شوند.

بخشی از طرح ۵۵۰هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در شهرستان حمیدیه اجرایی شده که منجر به بهبود تولیدات کشاورزی و ارزش افزوده زمین‌های کشاورزی شده است.

افزایش سه برابری تولیدات کشاورزی در اراضی طرح ۵۵۰هزار هکتاری
وزیرجهادکشاورزی گفت: تولیدات کشاورزی در ۲۹۵ هزار هکتار اراضی گام نخست طرح ۵۵۰هزارهکتاری خوزستان از ۱.۷ میلیون تن به۵.۲ میلیون تن رسیده است.
وی مجموع سرمایه گذاری دولت در گام نخست طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری را ۵۰هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود:با تولید یک میلیون برنج در خوزستان در ۲ سال اخیر کل سرمایه گذاری انجام شده در این طرح بازگشت شده است.
خاوازی با بیان اینکه اجرای طرح ۵۵۰هزار هکتاری سبب تثبیت جمعیت ، افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان ، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها ، بهبود امنیت مرزها و افزایش درآمد کشاورزان شده است افزود: دولت در اجرای گام دوم طرح ۵۵۰هزارهکتاری در سطح ۲۵۵هزار هکتار عزم جدی دارد.

تامین اعتبار۲۰هزارمیلیارد ریالی برای صدور کشاورز کارت
وزیر جهادکشاورزی ازتامین اعتبار۲۰هزار میلیارد ریالی از بانک مرکزی به منظور صدور کشاورز کارت برای کشاورزان سراسر کشور خبرداد.
خاوازی با بیان اینکه صدور کشاورز کارت برای تامین نهاده‌های کشاورزی محصولات راهبردی شروع شده است ابراز امیدواری کرد با تزریق این اعتبارات گام بلندتری برای خودکفایی در تولیدات محصولات کشاورزی به خصوصی گندم برداشته شود.
به گزارش ایرنا در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی ، فاز اول طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۳۲۰هکتار در شهرستان حمیدیه با حضور خاوازی وزیر جهادکشاورزی به بهره برداری رسید.
در آیین بهره برداری از طرح آبیاری تحت فشار حمیدیه که جمعی از کشاورزان منطقه حضور داشتند اعلام شد با بهره برداری از این طرح میزان تولید محصولات کشاورزی در اراضی زیرپوشش به ۲ برابر افزایش خواهد یافت.
حمیدیه در ۲۵کیلومتری غرب اهواز واقع شده و حدود۵۰هزارهکتار زمین کشاورزی و باغی دارد که از آب رودخانه کرخه آبیاری می‌شوند.
بخشی از طرح ۵۵۰هزار هکتاری مقام معظم رهبری در شهرستان حمیدیه اجرایی شده که منجر به بهبود تولیدات کشاورزی و ارزش افزوده اراضی کشاورزی شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار