با حضور معاون اول رییس جمهوری؛

عملیات اجرایی احداث پنج هزار منزل خسارت دیده از سیل در خوزستان آغاز شد

تاریخ انتشار: شنبه 11 بهمن 1399 | 11:38 ق.ظ
عملیات اجرایی احداث پنج هزار منزل خسارت دیده از سیل در خوزستان آغاز شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ عملیات اجرایی احداث پنج هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در سراسر خوزستان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از مقامات کشوری و استانی، به صورت نمادین در شهرستان ماهشهر آغاز شد. به گزارشنخبگان و به نقل از ایرنا جهانگیری در ادامه سفر به خوزستان با حضور در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ عملیات اجرایی احداث پنج هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در سراسر خوزستان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از مقامات کشوری و استانی، به صورت نمادین در شهرستان ماهشهر آغاز شد.

به گزارشنخبگان و به نقل از ایرنا جهانگیری در ادامه سفر به خوزستان با حضور در شهرستان ماهشهر در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پنج هزار منزل خسارت دیده از سیل خوزستان به صورت نمادین در سربندر امام خمینی(ره) حضور یافت.

نهم آذر ۱۳۹۹ بر اثر بارندگی سیل آسا بخشی از مناطق شهرهای خوزستان از جمله ماهشهر و بندر امام در خوزستان با آبگرفتگی فراوانی همراه شد که خسارت های زیادی به مردم وارد شد.

مسعود انصاریان رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان پیشتر در گفت و گو با ایرنا گفته بود که سازمان برنامه و بودجه مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت دیدگان آبگرفتگی شهر بندر امام خمینی به حساب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور واریز کرده که به محض ابلاغ و مشخص شدن بانکهای عامل، پرداختی‌ها شروع می‌شود.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در آذرماه سال جاری در جلسه قرارگاه براورد خسارات مناطق آب گرفته از تصویب تامین خسارت و بازسازی مناطق آب گرفته توسط دولت خبر داده بود و گفت که برای مناطقی که باید مجدد احداث شوند، تا سقف هزار واحد مسکونی پیشنهاد و مصوب شد ۲۰۰ میلیون ریال برای منزل و ۲۰۰میلیون ریال در زمان احداث و ۱۵۰ میلیون ریال نیز برای لوازم معیشتی در نظر گرفته شود که در مجموع ۵۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به آنها اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین گفته بود که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال نیز وام با بهره پنج درصد به خسارت دیدگان پرداخت خواهد شد که  یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آن با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰۰ میلیون ریال دیگر نیز با بازپرداخت هفت سال خواهد بود که در مجموع با مبالغ بلاعوض مبلغ ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به افراد واجد شرائط پرداخت خواهد شد.

وی همچنین درخصوص منازل خسارت دیده بندر امام خمینی (ره) نیز گفته بود که پیش‌تر مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به صورت فوریتی در اختیار بنیاد مسکن خوزستان قرار گرفته و به صورت بلاعوض به ۶۶۷ خانوار آسیب دیده قرار گرفت.

مناطق فاز سه، بلوکی‌ها، بلوار بهار، بلوار اندیشه، خیابان دادگاه، منازل بندر، صد دستگاه، شهرک مقداد و مناطق همچون نیزار یک و ۲ و کمپ B در شهرستان ماهشهر از جمله مناطقی بودند که بیشترین میزان آبگرفتگی را داشتند.

بر اساس برآورد اولیه بر اثر بارش ۱۶۷میلیمتری در شهرهای بندر امام خمینی و ماهشهر حدود سه هزار واحد مسکونی این ۲ شهر دچار آبگرفتگی شدند.

بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب شهرستان حمیدیه،بازدید از طرح بومگردی روستای الوه هویزه، دیدار با نخبگان استان خوزستان از دیگر برنامه های معاون اول رئیس جمهوری در نخستین روز از این سفر است

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار