گزارش یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر اهواز

شهردارموسوی:قراردادپسمانددرشورای سوم قراردادترکمنچای بود

تاریخ انتشار: دوشنبه 16 اسفند 1395 | 21:32 ب.ظ
شهردارموسوی:قراردادپسمانددرشورای سوم قراردادترکمنچای بود زمان مطالعه: ۶ دقیقه * شهردار دوماه پیش قصد تغییر یکی از مدیران را داشت اما اعضای شورای شهر مخالفت کردند *عدم نظارت شورا دلیل اصلی بروز تخلفات است   یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر اهواز که پیش تر بنا بود غیرعلنی برگزار شود، به صورت علنی و با حضور شهروندان و اصحاب رسانه برگزار شد. […]
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

* شهردار دوماه پیش قصد تغییر یکی از مدیران را داشت اما اعضای شورای شهر مخالفت کردند

*عدم نظارت شورا دلیل اصلی بروز تخلفات است

 

یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر اهواز که پیش تر بنا بود غیرعلنی برگزار شود، به صورت علنی و با حضور شهروندان و اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش نخبگان ، بنا بود که شهردار اهواز پاسخگوی علت اتفاقات اخیر و دستگیری چند تن از مدیران و معاونان شهرداری باشد و به ارائه گزارش بپردازد که به علت حضور مستمع و اصحاب رسانه، این امر ممکن نشد.

 

شهردار: وقایع اخیر شهرداری در هر مجموعه ای ممکن است اتفاق می افتد

به گزارش نخبگان ، در این نشست ، شهردار اهواز در واکنش به دستگیری های اخیر شهرداری اهواز اظهار کرد: اتفاقات اخیر اهواز ممکن است در هر مجموعه ای روی دهد و مختص خوزستان نیست. اگرچه باید تلاش می شد این اتفاق نیفتد اما این دستگیری ها اتفاق نادری نیست و سلامتی و پرکاری نیروهای امنیتی را می رساند.

سید خلف موسوی افزود: درخصوص دستگیری های اخیر، صحبتی پیرامون موضوع ندارم. پرونده در حال بررسی است و مراحل تحقیقاتی اش را طی می کند و تا نتیجه نهایی تحقیقات، هیچ نهاد و مقامی حق اظهار نظر ندارد.

سید خلف موسوی کارنامه شهرداری و شورای شهر اهواز را کارنامه موفقی ارزیابی کرد و گفت: کارنامه شهرداری و شورای چهارم کارنامه موفقی است اما برخی تلاش دارند شهردار و اعضای شورای شهر را به هر نحوی تخریب کنند.

وی تاکید کرد: برای سالم سازی شهرداری خیلی کارها انجام دادیم و سلامت شهرداری در شورای چهارم بی نظیر است. از جمله باید به قرارداد پسماند در زمان شورای سوم اشاره کرد که به قرارداد ترکمانچای شهرداری معروف شد و در زمان شورای چهارم نه تنها لغو شد بلکه به قرارداد ماهیانه ۵۰  میلیون تومان به نفع شهرداری تبدیل گردید.

شهردار اهواز با بیان این که راه ها برای تخلف در شهرداری اهواز تا حد ممکن بسته شده و شهردرای در کاهش و رفع این فسادها گام های خوبی برداشته است، عنوان کرد: در زمان شورای چهارم و شهرداری کنونی، تمام مناطق اهواز به جز منطقه  ۸ مکانیزه شده و به سیستم جامع شهرداری وصل شده اند که روزنه فساد را کم می کند.

سید خلف موسوی به دفاع از عملکرد شهرداری و شورای چهارم شهر اهواز پرداخت و گفت: در شرایط بسیار بد اقتصادی شهرداری را تحویل گرفتم و با حمایت اعضای شورای شهر، کارهای ماندگار و بزرگی انجام شد که وجدان های منصف و مردم عزیز به آن گواهی می دهند. راهبرد من برای اهواز خالصانه و صادقانه بوده است و با وجود مشکلات اقتصادی در این دوره شورا، بیش از هر دوره دیگری به مناطق حاشیه ای شهر توجه شد.

وی خاطرنشان کرد: نمی گویم تمام مشکلات اهواز را حل کرده ایم اما در دوره تصدی بنده ، زیرسازی ها، آسفالت، احداث ورزشگاه ها و… انجام و اهواز متحول شد.

 

رییس شورای شهر اهواز: نامه های زیادی درباره وقایع اخیر برای شهردار فرستادم

به گزارش نخبگان ، در ادامه این نشست ، رییس شورای شهر با بیان این که درخصوص دستگیری های کنونی شهرداری اهواز هشدارهایی داده بود، عنوان کرد: بیش از ۶۰ نامه به شهردار داشتم که اکثر آن ها درخصوص اتفاق اخیر بود و همگی از روی خیرخواهی و وظیفه بود. خدا مرا نیامرزد اگر از روی خودخواهی و سهم خواهی بوده است.

هوشنگ شیرمردی یادآور شد: آن چه پیش آمد، خواست ما و شهردار نبوده است. شاید اگر توان بیشتری می گذاشتیم و نظارت بیشتری می داشتیم، این اتفاق نمی افتاد. مطمئنا دستگاه قضا نیز از این برخورد و پیشامد خوشحال نیست اما باید از باب وظیفه وارد شود و برخورد کند.

 

حیدری : دستگیری های اخیر به حیثت شهرداری و شورای شهر خدشه وارد کرد

در ادامه حسین حیدری با اعلام این که اتفاقات اخیر شهرداری دیدگاه شهروندان را نسبت به شهرداری و شورای شهر دگرگونه کرده است، گفت: دستگیری های اخیر به حیثت شهرداری و شورای شهر خدشه وارد کرد و موجب شد تا برخی اعضای شورا و شهرداری را متهم به کم کاری یا عدم نظارت کنند. این اتفاق محصول یک روز و یک هفته نیست و اگر توجه بیشتری به موضوع می داشتیم، این گونه نمی شد.

 

ناصری: عدم نظارت درست از ضعف های شوراهاست

به گزارش نخبگان ، در ادامه علی ناصری عضو شورای شهر اهواز با بیان این که در شهرداری انتخاب ها و انتصاب ها باید سامان داشته باشد، بیان کرد: یکی از انتقادهای وارد بر شهرداری، عدم چیدمان نیروها در شهرداری بر اساس سابقه ، تحصیلات، پاک دستی، تعهد و مردمداری است.

وی گفت: اتفاق اخیر، تقصیر شهرداری و شورای شهر است که با نبود سیستم اشکال یابی دقیق و بروز، موجبات این امر را فراهم کردند. علی ناصری یادآور شد: عدم نظارت درست از ضعف های شوراهاست که یکی از دلایل اش، نبود ابزار مناسب برای نظارت است.

عضو شورای شهر افزود: امید دارم برخورد دستگاه قضایی با کسانی که جرم شان محرز می شود، مانند برخورد امام علی با دست اندازان به بیت المال باشد.

 

کاظم سواری: علنی شدن جلسه بدون ثابت اتهامات نادرست است

عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از علنی شدن جلسه امروز شورای شهر گفت: در خصوص موضوع مطرح شده، اشکال قانونی بر هیات رییسه و رییس شورا وارد است. الان نه اتهامی ثابت شده و نه دستگاه های قضایی، اطلاعاتی را منتشر کرده اند که بتوانیم آن را رسانه ای کنیم. این جلسه بازی با احساسات مردم است زیرا موضوع آن محرمانه ست و علنی کردن آن بازی کردن با افکار عمومی است.

 

زمان پور: در صورت اثبات اتهامات، واکنش شهردار چیست؟

آذر زمان پور عضو شورای شهر با خطاب قرار دادن شهردار گفت:  اگر اتهام این افراد که از قضا مدیران مناطق پر درآمد اهواز بوده اند ثابت شود، واکنش شما چه خواهد بود.

البته این پرسش خانم زمان پور حداقل در صحن علنی مجلس پاسخی به همراه نداشت.

 

ابریشم کار: مدیران هم انسان و جایز الخطا هستند

به گزارش نخبگان ، مریم ابریشم کار عضو شورای شهر با یادآوری این که انسان جایز الخطاست و هر کسی ممکن است تخلفی کند، اظهار کرد: انسان جایز الخطاست. مدیران هم انسان و جایز الخطا هستند. وی افزود:  اگرچه برای مجرم اشد مجازات را خواستارم اما فراموش نکنیم که علی رغم این مشکل، در شورای چهارم، کارهای خوبی در شهر اهواز انجام شده است.

ابریشم کار با دعوت از اعضای شورا و شهردار برای آماده کردن شهر به مناسبت سال نو، گفت: باید شرایط را جوری مهیا کنیم که شهروندان در آستانه سال نو، شهر را نو و زیبا ببیند.

 

ناجی سواری: کم کاری های شورا و شهرداری عامل این اتفاق است

در ادامه ، ناجی سواری با اشاره به این که کم کاری های شورا و شهرداری منجر به دستگیری های اخیر اهواز شده است، عنوان کرد: دخالت بیرون از چارچوب مقررات شورا آفتی شده که اختلافات شورا را نمایان و به مسیر دیگری منحرف و از وظیفه مان اصلی که نظارت بر شهرداری ست، دور کرده است.

وی یادآور شد: اگرچه در شورای چهارم کارهای خوبی صورت گرفت، اما همیشه اتفاقات تلخ نیز وجود داشته اند و سالی نبوده که موضوعات منفی در شورا مطرح نشوند.

 

صالح پور: شهردار دوماه پیش قصد تغییر یکی از مدیران را داشت اما اعضای شورای شهر مخالفت کردند

زیبا صالح پور دیگر عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر این که شهرداری و شورا به یک اندازه در اتفاق اخیر شهرداری مقصز هستند، گفت: شورا دلسوز مردم است اما در اتفاقات پیش آمده به اندازه شهرداری مقصر است زیرا شهردار اهواز دو ماه پیش قصد داشت یکی از دستگیر شدگان را تعویض کند اما ما همراهی نکردیم.

وی ادامه داد: بهتر است فضا را بیش از حد متشنج نکنیم زیرا در آستانه سال نو انتخابات هستیم و نباید ذهن مردم را نسبت به انتخابات مخدوش کنیم و خوراک خبری برای تخریب ۲۱ دلسوز شورا مهیا کنیم.

 

رضوی: باید برنامه آتی برای پیشگیری از فساد ارائه دهیم

عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر این که عذرخواهی برای اتفاقات اخیر شهرداری اهواز کافی نیست، بیان کرد: باید از اتفاقات مشابه جلوگیری کنیم و بگوییم چه برنامه ای داریم برای این که از این پس این اتفاقات نیفتد.

رضوی خاطرنشان کرد: موجب تلخکامی ست که مردم مطلع شوند مدیران وظایف خود را به درستی انجام نداده اند یا سلامت کاری ندارند یا در عملکرد مشکل دارند یا به بیت المال دست درازی کرده اند؛ و همزمان، جای خوشحالی است که نظام با صلابت، عزت و عظمت در برابر کجی ها می ایستد و با چشمانی بینا، رفتارها را نظارت می کند.

 وی با اشاره به سخن شهردار مبنی بر این که در هر جایی ممکن است این اتفاق بیفتد، گفت: نباید قبح مسئله از بین برود و به سادگی بگوییم در همه  جا این اتفاقات می افتد.

 

سواری پور: انتصابات شهرداری اهواز به حق نیست

به گزارش نخبگان ، سواری پور عضو شورای شهر با بیان این که انتصابات در شهرداری اهواز به حق نیست، اذعان داشت: انتصابات شهرداری شایسته و مستحق این افراد نبوده است و این اتفاقات که شورا نیز خود را مبرا از آن نمی داند، افکار عمومی را ملتهب کرده و حتا در خارج از استان نیز سوالاتی را به وجود آورده است.

وی افزود: با توجه به این که این اتفاقات نارضایتی هایی را برای شهروندان ایجاد کرده، باید به عنوان نماینده مردم پرسش گر باشیم و افکار عمومی را در این خصوص روشن کنیم.

عاشور سواری پور خطاب به شهردار اهواز، انتصابات وی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: مدیران میانی ای هستند که شما به آن ها تفویض اختیار کرده اید. این امر نافی مسئول مدیریت شما و دستگاه نیست. شما باید در این انتصابات دقت می کردید و هر کسی در انتصاب مدیری دخیل بوده، باید در مدیریت و صلاحیت اش دقت می کرد و اگر نسبت به صلاحیت اش تردیدی داشته، باید وی را برکنار می کرد.

 

به گزارش نخبگان و به نقل از شوشان ، صد و شصت و سومین جلسه شورای شهر اهواز به دلیل علنی بودن و عدم امکان برخی مطالب و نیز معارفه مسعود یزدی به عنوان مدیریت پسماند شهرداری اهواز بدون صحبت های بیشتر در خصوص دستگیری ها پایان یافت و قرار شد نشست بعدی به صورت غیرلنی و با حضور دادستان اهواز برگزار شود.

گفتنی است برخی اعضای شورای شهر بر سر علنی و یا غیرعلنی بودن نشست و ضرورت شفاف شدن برخی مسائل درگیری لفظی داشتند که می توان به بحث شیرمردی رییس شورای شهر و کاظم سواری اشاره کرد. 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار