مراحل ثبت نام و دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب اعلام شد

تاریخ انتشار: شنبه 20 دی 1399 | 14:51 ب.ظ
مراحل ثبت نام و دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب اعلام شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از مراحل ثبت نام و دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب، ویژه نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد. به گزارش نخبگان و به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مرتضی جمشیدی با اعلام ابن خبر گفت: خانه کتاب […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از مراحل ثبت نام و دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب، ویژه نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش نخبگان و به نقل ازروابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مرتضی جمشیدی با اعلام ابن خبر گفت: خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام به توزیع بن اعتباری خرید برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور کرده است.

وی افزود: این نمایشگاه کتاب به صورت مجازی برگزار می شود و خرید کتاب از ناشران به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه فروش صورت می گیرد که نشانی سامانه فروش از طریق سایت ketab.ir اطلاع رسانی می شود.

جمشیدی ادامه داد: یارانه خرید کتاب (بن کتاب) به صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص می یابد، لذا برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به سقف یارانه اعتباری گفت: سقف یارانۀ اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۶۰ درصد، معادل ۱۲۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب است و ۴۰ درصد، معادل ۸۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

وی اضافه کرد: سقف یارانۀ اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۴۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۵۰ درصد، معادل ۲۰۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۵۰ درصد، معادل ۲۰۰ هزار تومان نیز برعهدۀ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

جمشیدی بیان کرد: سهم خریدار از یارانۀ اعتبار خرید کتاب هنگام خرید کتاب محاسبه و کسر می شود. با توجه به بودجۀ اختصاص یافته و سقف اعتباری تعیین شده برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر ثبت نام کرده اند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت و اعتبار استان، امکان ثبت نام متقاضیان جدید ممکن نیست.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: متقاضیان فرایند ثبت نام را تا دریافت پیامک: «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» ادامه دهند تا عملیات ثبت نام و خرید قطعی و ثبت شود. همچنین هر کد ملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) است.

وی اظهار کرد: هنگام ثبت نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت نام کننده (کد ملی خریدار) باشد.

جمشیدی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می توانند برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام ناشران‌، بن نمایشگاه،‌ سرویس‌های ارسال محصولات و سامانه فروش با سامانه پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب تهران به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ تماس بگیرند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار