صبح امروز؛

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر بازدید کردند

تاریخ انتشار: شنبه 20 دی 1399 | 14:46 ب.ظ
اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از بندر خرمشهر بازدید کردند زمان مطالعه: < 1 دقیقه اعتدال نخبگان/ جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس صبح امروز شنبه از بندر خرمشهر بازدید کردند. به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، صبح امروز اعضای کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان، ضمن بازدید از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، آخرین وضعیت […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس صبح امروز شنبه از بندر خرمشهر بازدید کردند.

به گزارش نخبگان و به نقل از مهر، صبح امروز اعضای کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان، ضمن بازدید از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، آخرین وضعیت لایروبی اروندرود و خارج‌سازی مغروقه‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

نورالله اسعدی، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در جریان این بازدید، توضیحاتی را در خصوص وضعیت ابراه اروند ارائه کرد و گفت: لایروبی آبراه اروند یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی در سطح کشور است چرا که با لایروبی و احیای اروندرود، ظرفیت عبور کشتی با تناژ ۲۰ تا ۲۵ هزار تُن فراهم می‌شود.

وی افزود: طرح لایروبی اروندرود بخشی در حوزه ایران و بخش دیگر در حوزه کشور عراق است که در ملاقات‌های مقام‌های دو کشور مورد بحث قرار گرفته و بخش سیاسی و حقوقی آن توسط وزارت امور خارجه و بخش فنی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی نیز با نظارت وزارت امور خارجه پیگیری شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: طرح خارج‌سازی پنج شناور مغروقه در آبراه اروند توسط سازمان بنادر و دریانوردی در مرحله تشریفات اجرای مناقصه قرار دارد و تا حدود زیادی از کارهای آن انجام شده است.

اسعدی عنوان کرد: در آبراه اروند سه نقطه بحرانی برای کشتیرانی وجود دارد که اگر این سه نقطه بحرانی لایروبی شود تا حدودی مشکل تردد شناورها با تناژ بالای ۱۰ تا ۱۲ هزار تنی فراهم می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار