وزارت ورزش در ۲ موضوع به نفت آبادان ضربه زد

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 دی 1399 | 14:12 ب.ظ
وزارت ورزش در ۲ موضوع به نفت آبادان ضربه زد زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ورزش و جوانان در دو موضوع به تیم صنعت نفت آبادان ضربه زد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا جلیل مختار در آیین کلنگ‌زنی هفت پروژه ورزشی در آبادان، اظهار کرد: این پروژه‌ها در تاریخ هفدهم مهر ماه سال ۹۸ توسط کمیته […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ورزش و جوانان در دو موضوع به تیم صنعت نفت آبادان ضربه زد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا جلیل مختار در آیین کلنگ‌زنی هفت پروژه ورزشی در آبادان، اظهار کرد: این پروژه‌ها در تاریخ هفدهم مهر ماه سال ۹۸ توسط کمیته عمرانی وزارت ورزش تصویب شدند و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت این طرح‌ها به اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان ابلاغ شدند تا به مرحله اجرایی در بیایند. اعتبار در نظر گرفته شده نیز تقریبا ۱۳ میلیارد تومان بود که با توجه به تاکید من که توزیع اعتبارات بیشتر در مناطق محروم و کم برخوردار باشد، شاهد هستیم که در توزیع بودجه، احداث و تعریف پروژه ها، در مناطق حاشیه شهرها و روستاها در نظر گرفته شده‌اند.

به گزارش نخبگان، وی ادامه داد: در دو سال گذشته درخواست ما در خصوص تکمیل استادیوم ورزشی اروندکنار بود که این پروژه باید با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تکمیل می‌شد که به دلایلی ارزش اعتبار رو به کاهش است، بعید می‌دانم با توجه به اعتبار تخصیص پیدا کرده، این پروژه تکمیل شود. تاکید می‌کنم که این موضوع توسط وزارت ورزش با محوریت ترک تشریفات و استفاده از نیروهای بومی دنبال و انجام شود زیرا این به نفع منطقه است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال ۹۸ چند پروژه در زمینه احداث زمین چمن مصنوعی در آبادان آغاز شد اما در حال حاضر شش زمین چمن مصنوعی فاقد روکش هستند تا بتوانیم آنها را تحویل جوانان آبادانی دهیم.

مختار در خصوص تیم فوتبال صنعت نفت آبادان نیز گفت: نه تنها وزارت ورزش به تیم صنعت نفت آبادان کمک نکرد، بلکه متاسفانه در دو موضوع به این تیم ضربه زد؛ یکی اینکه سرمربی فصل گذشته صنعت نفت آبادان را بدون اینکه تشریفات قانونی اجرا شود، به تیم‌ملی معرفی کردند و باعث شدند فشارها و شکست های ناروایی به تیم صنعت نفت وارد شود. همچنین در بحث کمک به تیم صنعت نفت آبادان در کمیته‌های حقوقی وزارت نفت نشست های بسیاری داشتیم تا بتوانیم بر اساس قانونی که وجود دارد به نفت آبادان کمک کنیم و این نشست‌ها منجر به این شد که بر اساس قانون الحاق و مقررات مالی دولت ۲، در فرآیند کمک و مساعدت به صنعت نفت آبادان اصلاحاتی انجام شود. همین نیز باعث شد مبالغی را برای کمک به تیم نفت‌آبادان بگیریم؛ این مبلغ در فصل گذشته ۱۰ میلیارد تومان بود و قرار شد از سیستم وزارت نفت وارد وزارت ورزش و بعد هم وارد سیستم هیات‌ها شود و از این طریق به تیم فوتبال نفت آبادان کمک شود اما متاسفانه وزارت ورزش در این زمینه کوتاهی کرد و تنها ۵ میلیارد تومان از این مبلغ را به تیم نفت آبادان داد و این نیز ضربه دیگر به تیم بود.

وی افزود: وزارت نفت مجددا ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به تیم نفت آبادان تخصیص داده که ابلاغ هم شده است. ما به دنبال این هستیم که وزارت ورزش به صنعت نفت آبادان کمک کند. این تیم در حال حاضر اسپانسر رسمی ندارد، در حالی که تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سایر تیم‌ها دارای اسپانسر رسمی هستند. بعد هم که از طریق جایی مثل وزارت نفت به این تیم کمک می‌شود، وزارت ورزش نباید نسبت به کمک به این تیم امتناع کند. صنعت نفت با کمترین کمک هایی که به آن می شود تاکنون درخشیده است. خواسته من و دو نماینده دیگر آبادان این است که وزارت ورزش آن پنج میلیارد تومان را کمک کند و در بحث مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز که مجدداً تخصیص پیدا کرد، کمک شود و این حق صنعت نفت و مردم است و قرار نیست حق مسلم مردم آبادان در ورزش همگانی استان خوزستان هزینه شود. ما منتظر هستیم تا حق تیم صنعت نفت آبادان داده شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار