یوسفی با انتقاد از تاخیر دولت در تهیه آئین نامه اجرائی قوانین:

دولت به اصل حاکمیت قانون متعهد نبوده است

تاریخ انتشار: شنبه 6 دی 1399 | 14:50 ب.ظ
دولت به اصل حاکمیت قانون متعهد نبوده است زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس عبور دولت از قوانین مجلس برای حل مشکلات را حاصل نگاه سیاسی آنها دانست و گفت: دولت به جای استفاده از قوانین جاری، به دنبال اجرای مصوبات سایر دستگاه‌ها است. به گزارش نخبگان مهندس مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با   خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عدم […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس عبور دولت از قوانین مجلس برای حل مشکلات را حاصل نگاه سیاسی آنها دانست و گفت: دولت به جای استفاده از قوانین جاری، به دنبال اجرای مصوبات سایر دستگاه‌ها است.

به گزارش نخبگان مهندس مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با   خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از عدم اجرای قوانین مصوب مجلس از سوی دولت به فرمایش امام راحل(ره) مبنی بر در رأس امور بودن مجلس اشاره کرد و گفت: پارلمان ها در همه جای دنیا وظیفه ریل گذاری را دارند و مسیر را برای کار دولت ها تسهیل می کنند.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، باوی و کارون در مجلس شورای اسلامی همچنین به نظر روحانی در زمان انتخابات سال ۹۲ اشاره و بیان کرد: رئیس جمهور فعلی در ایام انتخابات ایراداتی را به دولت های قبل وارد می دانست که یکی از آنها عدم توجه به مصوبات مجلس بود و اعتقاد داشت این اقدام باعث شده بی قانونی در کشور باب شود؛ لذا اکنون باید همین سوال را از ایشان پرسید.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت بدون توجه به مصوبات مجلس به دنبال کسب اجازه از طرق دیگر برای ادامه فعالیت خود است، عنوان کرد: استفاده از مصوبات شورای هماهنگی اقتصادی، شورای عالی امنیت ملی و اخیرا ستاد کرونا برای اجرای امور در دولت به امری معمولی و جاری تبدیل شده که جای اشکال دارد.

یوسفی ادامه داد: دولت با هر مصوبه ای از هر طریقی به جز مجلس به دنبال برداشت از صندوق توسعه ملی است و این شرایط نشان می دهد که دولت به اصل حاکمیت قانون و تفکیک قوا متعهد نبوده و اعتقادی به آن ندارد.

یوسفی با بیان اینکه دولت نخستین متضرر عدم توجه به مصوبات مجلس خواهد بود، اظهار داشت: مجلس تلاش دارد با تعامل، قوانینی وضع کند که کمک حال دولت باشد؛ برای مثال قانون لغو تحریم ها باعث می شود اختیارات دولت برای چانه زنی با طرف غربی افزایش یابد و بتواند در جریان مذاکره بگوید مجلس تنها دو ماه فرصت داده تا تحریم ها لغو شود اما دولت با نگاه سیاسی به این موضوع از آن عبور کرد و این پیام را برای طرف غربی مخابره کرد که عملا با موضع انفعال ورود پیدا می‌کند.

سخنگوی فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه دولت دوازدهم نشان داد هر دولتی می تواند به راحتی از قوانین تخطی کند، خاطرنشان ساخت: قانون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و فرزندان ایثارگران و پرداخت یارانه معیشتی به مردم از جمله قوانینی است که دولت آن را اجرا نمی کند و همین موضوع فتح باب غلطی برای تسری بی قانونی در کشور است که برای نظام خطرناک است./

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار