وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی مشکلات جاده ای به مسجدسلیمان سفر کرد

تاریخ انتشار: جمعه 28 آذر 1399 | 18:39 ب.ظ
وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی مشکلات جاده ای به مسجدسلیمان سفر کرد زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونین خود، استاندار خوزستان و مدیرکل راه وشهرسازی استان با دعوت نماینده حوزه انتخابیه، مهمان دکترعلیرضا ورناصری ، فرمانداران، شهرداران، روسای ادارات مسکن و شهرسازی هر چهار شهرستان شدند. به گزارش نخبگان و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی نماینده و خدمتگزار مردم […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونین خود، استاندار خوزستان و مدیرکل راه وشهرسازی استان با دعوت نماینده حوزه انتخابیه، مهمان دکترعلیرضا ورناصری ، فرمانداران، شهرداران، روسای ادارات مسکن و شهرسازی هر چهار شهرستان شدند.

به گزارش نخبگان و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی نماینده و خدمتگزار مردم شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی ، شامگاه پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۹۹ هیئتی از سوی وزارت راه و شهرسازی به سرپرستی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با همراهی جمعی از معاونین وزارتی خود به منظور بررسی مشکلات و معضلات در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای، مسکن و شهرسازی وارد مسجدسلیمان شدند.

بر اساس این گزارش در ابتدا مسئولین هر چهار شهرستان با ارائه شرحی از جاده هایی که زیرسازی شده و آماده آسفالت هستند، فقر زیرساختی و امکانات لازم جهت احداث مسکن ، لزوم تعامل با ارتش جهت واگذاری زمین، نبود ماشین آلات جهت ترمیم جاده های خاکی، لزوم پیگیری مسیرهای مواصلاتی جهت برون رفت از وضعیت بن بست شهرها با توجه به وسعت جغرافیایی و پراکندگی جمعیت نسبت به کاستی های موجود و با توجه به اولویت خسارات احتمالی بارندگی، پیشنهادات خود را ارائه دادند.

در ادامه علیرضا ورناصری با اشاره به بافت فرسوده شهرها و شهرستانهای حوزه انتخابیه ی خود و لزوم بازنگری در بحث افزایش تسهیلات بانکی به خسارت دیدگان زلزله، افزود: اندیکا و لالی به لحاظ وضعیت جغرافیایی و عدم وجود راههای مواصلاتی مناسب بین روستاها و شهرها ، در وضعیتی نامطلوب بسر می‌برد.

علیرضا ورناصری در توضیح لزوم برون رفت برخی شهرستان های حوزه انتخابیه با تشریح جایگاه این مسیرها در اتصال استان خوزستان به چهار محال و بختیاری افزود : برخی راه‌های مواصلاتی چون لالی_دزفول_الیگودرز، لالی_اندیکا، اندیکا‌_ایذه هفتکل_مسجدسلیمان مربوط به صدسال پیش میباشند و در این مدت هیچ گونه پروژه و اعتباری جهت ترمیم، بهسازی، عریض سازی برای این مسیرهای حساس در نظر گرفته نشده تا جایی که این مسیرها در دست فراموشی هستند.

دکتر ورناصری با اشاره به مسیرهای که اصلاح و زیرسازی شده اند و حال نیازمند آسفالت فوری جهت جلوگیری از هدررفت مصالح و انرژی توسط بارندگی های اخیر هستند گفت : سهم هشت شهر و شهرستان حوزه انتخابیه که حلقه اتصال خوزستان به استان چهار محال و بختیاری میباشند در آزاد راه صفر و در بزرگراه نیز زیر ۵% بوده است.

ورناصری در پایان افزود: ظرفیت مسیرهای مواصلاتی در برخی مسیرها روزانه تا ۲۰۰۰ وسیله نقلیه است و وضعیت کنونی هم به هیچ عنوان مناسب نیست و درصورت راه اندازی خط تولید اوره و آمونیاک پتروشیمی مسجدسلیمان و یا افزایش ظرفیت تولیدات کارخانه آلومنیوم قطعا شاهد عدم کارآیی راه های مواصلاتی و در نتیجه تصادفات ناگوارتری خواهیم بود.

گفتنی‌ است در خاتمه دکتر اسلامی وزیر راه و شهرسازی ، وعده داد در اسرع وقت نسبت به تعاریف پروژه های بزرگی: چون جاده میانبر مسجدسلیمان- اهواز، تبدیل بسیاری از نقاط حادثه خیز به بزرگراه و جاده مسجدسلیمان_جریک_ایذه و تامین اعتبار جهت آسفالت مسیرهای که زیر سازی شده اند اقدام نماید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار