رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

بودجه۱۴۰۰ می‌تواند باکارآمدی، بخشی از چالش‌های خوزستان را رفع کند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 آذر 1399 | 21:17 ب.ظ
بودجه۱۴۰۰ می‌تواند باکارآمدی، بخشی از چالش‌های خوزستان را رفع کند زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه کل کشور در هفته گذشته از سوی دولت بیان داشت: تلاش می‌شود با ظرفیت‌هایی که در این لایحه وجود دارد بخشی از چالش‌های استان از طریق منابع درنظر گرفته رفع گردد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه کل کشور در هفته گذشته از سوی دولت بیان داشت: تلاش می‌شود با ظرفیت‌هایی که در این لایحه وجود دارد بخشی از چالش‌های استان از طریق منابع درنظر گرفته رفع گردد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا سید کریم حسینی روز پنجشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی  اظهارداشت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ برای نمایندگان خوزستان در مجلس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ادامه‌داد: بر همین اساس شناسایی ظرفیت‌های موجود در این لایحه می‌بایست به‌صورت کارشناسی و دقیق انجام گیرد تا از این طریق دستگاه‌های اجرایی بتوانند بهترین بهره‌برداری را در انجام وظایف خود به منظور رفع مشکلات استان از بودجه سال آینده داشته باشند.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ قطعا با پیشنهاداتی در مجلس همراه خواهد بود افزود: از روز یکشنبه هفته آینده فرآیند بررسی لایحه با کمک نمایندگان استان در دستور کار مجمع قرار گرفته است.

وی تصریح‌ کرد: با اقداماتی که صورت گرفته کمیته بودجه در مجمع نمایندگان استان تشکیل شده است تا نمایندگان استان با اشراف بیشتری به بحث بررسی لایجه سال ۱۴۰۰ ورود کنند.

حسینی اضافه‌کرد: علاوه بر این نیز از همکاران نماینده در مجمع خواسته شده تا به واسطه عضویت آنها درکمیسیون‌های مختلف مجلس، شرایط حضور در کمیسیون تلفیق که در حال تشکیل است را پیگیری کنند.

وی یادآورشد: نمایندگان استان که پیش از این نیز تجربه بررسی لوایح بودجه را داشته‌اند می‌توانند راهنمایی‌های خوبی برای بهره‌مندی بیشتر استان از لایحه ۱۴۰۰ ارائه دهند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به اینکه ارائه پیشنهادات نمایندگان در مهلت‌های قانونی تعیین شده می‌تواند به مسیر تصویب کاربردی‌تر بودجه کمک کند اضافه‌کرد: بر اساس برنامه‌ریزی که صورت گرفته است پیشنهادات کمیته بودجه مجمع استان از طریق کمیسیون تلفیق پیگیری خواهد شد.

مطالبه خوزستان از عوارض آلایندگی نفت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ شفاف‌تر باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان به ۲ ویژگی پیشنهادات مجمع نمایندگان استان در زمینه مالیات بر ارزش افزوده و همچنین حق آلایندگی از استخراج نفت اشاره‌کرد و گفت: این موضوعات مواردی هستند که در اولویت پیگیری‌های نمایندگان استان قرار دارد.

حسینی یادآورشد: پیشنهاد می‌شود نحوه محاسبه حقوق استان از استخراج منابع نفتی در قالب ارزش افزوده و همچنین حق آلایندگی ناشی از استخراج نفت شفاف شود.

وی بیان‌داشت: در این صورت منابع درنظر گرفته شده در قانون بودجه سال آینده می‌تواند به ایجاد زیرساخت‌های بهتر برای استان منجر شود.

اساس قانون حق آلایندگی که در سال ۹۳ اجرایی شد، باید یک درصد از حق آلایندگی تولید محصولی که  آلوده کننده است، توسط شرکتی که این محصول را تولید می‌کند، پرداخت شود که در استان خوزستان بر عهده وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است.

بر اساس این گزارش شرکت‌های نفتی استان خوزستان از مجموع ۲۷ شهرستان به  ۱۰ تا ۱۴ شهرستان سهم آلایندگی پرداخت می‌کنند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار