توسعه تخت‌های مربوط به بیماران سرطانی و ارتقا کیفیت رسیدگی به بیماران مبتلا به بیماری‌های خونی

با حضور وزیر بهداشت؛ بیمارستان شهید بقایی ۲ اهواز افتتاح شد

تاریخ انتشار: شنبه 14 اسفند 1395 | 19:54 ب.ظ
با حضور وزیر بهداشت؛ بیمارستان شهید بقایی ۲ اهواز افتتاح شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه بیمارستان فوق تخصصی شهید بقایی ۲ اهواز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. به گزارش نخبگان، بیمارستان فوق تخصصی شهید دکتر بقایی ۲ اهواز امروز (شنبه ۱۴ اسفندماه) با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد ریال و با ۳۸۲ تخت شامل ۲۸ تخت مراقبت ویژه و ۳۵۴ تخت […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بیمارستان فوق تخصصی شهید بقایی ۲ اهواز با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش نخبگان، بیمارستان فوق تخصصی شهید دکتر بقایی ۲ اهواز امروز (شنبه ۱۴ اسفندماه) با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.

این بیمارستان با اعتبار حدود ۱۰۰ میلیارد ریال و با ۳۸۲ تخت شامل ۲۸ تخت مراقبت ویژه و ۳۵۴ تخت بستری و با زیربنای ۱۲۲۰۰ مترمربع در دو بلوک دو طبقه احداث شده که بلوک شماره ۱ دارای ۵ هزار مترمربع مساحت و ۵۰ اتاق بستری و بلوک شماره ۲ دارای مساحت ۶۷۰۰ متر مربع است.

این بیمارستان دارای بخش‌های آنکولوژی بزرگسالان و اطفال، هماتولوژی، تالاسمی، اورژانس، آزمایشگاه، مراقبت‌های ویژه و کلینیک‌های تخصصی است.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ با توجه به سرازیر شدن بار مراجعه بیماران به ویژه بیماران سرطانی پس از اجرای طرح تحول سلامت به بیمارستان شفای اهواز و عدم گنجایش تخت در فضای فیزیکی این بیمارستان و قرار گرفتن این بیماران در لیست و نوبت‌های انتظار طولانی برای دریافت خدمات شیمی درمانی، جهت حذف این لیست انتظار پروژه بهسازی و تعمیرات اساسی مجتمع آموزشی درمانی بقایی ۲ کلید خورد و بخشی از بیمارستان شهید بقایی اهواز که دارای دو بلوک متروکه و ظرفیت ۴٠٠ تخت که از پایان جنگ تاکنون بلا استفاده مانده بود طی قراردادی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور قرار گرفت.

توسعه تخت‌های مربوط به بیماران سرطانی و ارتقا کیفیت رسیدگی به بیماران مبتلا به بیماری‌های خونی که شامل تالاسمی، هموفیلی و آنمی داسی شکل می‌شود و ایجاد ظرفیت جدید برای درمان و بستری برخی دیگر از بیماری‌ها نظیر عفونی، جراحی و تروما از دیگر اهداف احداث بیمارستان شهید دکتر بقایی ۲ است.

در جهت کاهش لیست انتظار بیماران بیمارستان شفا که به هر دلیلی از درمان مناسب و به موقع محروم می‌شوند، مقرر شد بیماران سرطانی بیمارستان شفا اهواز به بیمارستان شهید دکتر بقایی ٢ منتقل شوند و تحت درمان قرار گیرند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار