آبگرفتگی اهواز با چاشنی کرونا

تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 آذر 1399 | 16:42 ب.ظ
آبگرفتگی اهواز با چاشنی کرونا زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت وگویی، با عذرخواهی از شهروندان به دلیل آبگرفتگی معابر و منازل آنها، گفت: منطقه ۶ شهرداری اهواز به ویژه کوی علوی و کمپلو در شرایط بحرانی آبگرفتگی هستند که مسوولان در تلاش برای حل این مشکل هستند اما نمی‌توان […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در گفت وگویی، با عذرخواهی از شهروندان به دلیل آبگرفتگی معابر و منازل آنها، گفت: منطقه ۶ شهرداری اهواز به ویژه کوی علوی و کمپلو در شرایط بحرانی آبگرفتگی هستند که مسوولان در تلاش برای حل این مشکل هستند اما نمی‌توان زمان مشخصی را برای حل کامل این مشکل تعیین کرد.

صادق حقیقی‌پور افزود: در نشست ستاد بحران که امروز در استانداری برگزار شد، مقرر شد که رفع آبگرفتگی با اولویت کوی علوی و کمپلو در دستورکار مسوولان قرار گیرد که برای این منظور هماهنگی‌ میان آبفا، فرمانداری، شهرداری و ستاد بحران صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: بر اساس آمار ایستگاه‌های آبسنجی سازمان آب و برق، میزان بارندگی در اهواز در مدت ۲ تا سه ساعت ۵۷ میلیمتر و در مجموع ۹۲ میلیمتر بوده که این میزان بارندگی در مدت کم باعث شد مناطقی مثل شهرک دانشگاه که با انجام اقداماتی امسال برای نخستین بار مشکلی نداشتند نیز دچار آبگرفتگی شدند.

به گفته وی، در کوی معین‌زاده اهواز عملیات رفع آبگرفتگی صورت گرفته و آبگرفتگی شهرک دانشگاه نیز تا امشب یا فردا ظهر برطرف می‌شود.

حقیقی‌پور ادامه داد: همه خطوط و ایستگاه‌های شرکت آبفا با تمام ظرفیت در حال کار هستند، اما نبود شبکه دفع آب‌های سطحی، محدودیت ظرفیت شبکه فاضلاب، حجم بالای بارش همچنین اشباع بودن شبکه فاضلاب ناشی از بارندگی قبلی باعث شد که این شبکه توان دفع این حجم را نداشته باشد.

وی افزود: در هیچ دوره‌ای همکاری میان شهرداری و آبفا تا این اندازه خوب نبوده و امسال گفتیم کسی درباره اینکه دفع آب‌های سطحی در حیطه وظایف شهرداری یا آبفاست صحبتی نکند.

حقیقی‌پور اضافه کرد: میزان آبگرفتگی در اهواز نسبت به باران شدید آذر پارسال کمتر بوده و بسیاری از مناطقی که پارسال با مشکل ورود آب به منازل روبه رو بودند همچون مرکز شهر و خیابان‌های ادهم و فرهنگ ، امسال مشکل کمتری داشتند و یا اصلا مشکلی نداشتند.

وی درباره تفاهم نامه شرکت آبفا با شهرداری در پارسال نیز گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه قرار بود که از میان ۳۰۰ تا ۴۰۰ نقطه بحرانی، حدود ۴۰ تا ۵۰ نقطه اصلاح شود که بخشی از آنها انجام شده، ساخت ایستگاه پمپاژ در خیابان الهادی از تعهدات شهرداری بوده که به دلیل هزینه بالا انجام نشده است.

حقیقی‌پور در ادامه درباره آبگرفتگی کوی منابع طبیعی اهواز نیز توضیح داد: آبگرفتگی این منطقه به دلیل کارکردن پمپ‌های شهرداری برای تخلیه آبگرفتگی کوی علوی و کمبود ظرفیت کانال آب سطحی در آن منطقه است که پیشنهاد دادیم این پمپ‌ها خاموش شود و عملیات تخلیه به شکل دیگری انجام شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار