گزارش جدید استاندار از آب گرفتگی های اهواز:

کمپلو و کوی علوی اهواز همچنان گرفتار آبگرفتگی/ تخلیه آب از منازل بندرامام

تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 آذر 1399 | 16:35 ب.ظ
کمپلو و کوی علوی اهواز همچنان گرفتار آبگرفتگی/ تخلیه آب از منازل بندرامام زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان آخرین وضعیت آبگرفتگی در اهواز و ماهشهر را تشریح کرد. غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای خوزستان که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو برگزار شد، در پاسخ به پرسش رئیس جمهور در خصوص آبگرفتگی‌های خوزستان اظهار کرد: سال گذشته یک بارش شدید در خوزستان […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان آخرین وضعیت آبگرفتگی در اهواز و ماهشهر را تشریح کرد.

غلامرضا شریعتی در حاشیه افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای خوزستان که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو برگزار شد، در پاسخ به پرسش رئیس جمهور در خصوص آبگرفتگی‌های خوزستان اظهار کرد: سال گذشته یک بارش شدید در خوزستان رخ داد و به علت اینکه زیرساخت‌ها متناسب با این نوع بارش‌ها که در اثر تغییر اقلیم در حال رخ دادن است، نبود؛ شاهد آبگرفتگی‌های شدید در اهواز، کارون و آبادان بودیم.

به گزارش خبرنگار نخبگان ، وی افزود: آبگرفتگی‌های سال گذشته حدود هشت تا ۱۰ روز باقی ماند و مردم را بسیار آزار داد و در این زمینه دولت وارد عمل شد و خسارات و سایر مسائل را پیگیری کرد.

استاندار خوزستان با اشاره به نحوه رفع علل بروز آبگرفتگی‌ها و مشکلات موجود تصریح کرد: سیستم فاضلاب و جمع‌آوری آب‌های سطح دو مقوله جداگانه هستند. برای اهواز با عنایت مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ۵۰ میلیون یورو برای اصلاح شبکه فاضلاب تخصیص داده شده است. همچنین ۴۰ میلیون یورو فاینانس خارجی برای تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز در نظر گرفته شده و امیدواریم ۵۰ میلیون یورو نیز برای سال ۱۴۰۰ تخصیص داده شود تا ۵۰ درصد نیاز مالی برای تکمیل شبکه فاضلاب اهواز تامین شود.

وی افزود: با این تامین نیاز مالی و بر اساس طراحی‌هایی که شرکت مشاور انجام‌ داده است، امیدواریم ۶۷ تا ۷۰ درصد مشکلات فاضلاب اهواز حل شود.

استاندار خوزستان گفت: در بحث جمع‌آوری آب‌های سطحی باید گفت که این کار بر اساس قانون، وظیفه شهرداری‎ها است و از بحث فاضلاب مجزا است. در اهواز به دلیل اینکه یک شهر بدون شیب است، جابه‌جایی آب‌های سطحی ثقلی صورت نمی‌گیرد و حتما باید از ایستگاه‌های پمپاژ عظیم‌ استفاده شود.

شریعتی عنوان کرد: برای جمع‌آوری آب‌های سطح اهواز حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اقدام خاصی نیز در این زمینه تاکنون صورت نگرفته است.

وی افزود: سال گذشته با حمایت‌های دولت، طرح‌های ضربتی را میان آبفا و شهرداری اهواز توزیع کردیم تا در مناطقی که مشکل جدی وجود دارد، اقداماتی انجام شود و وقتی بارش رخ می‌دهد ماندآب‌ها به حداقل برسد.

استاندار خوزستان در ادامه توضیح خود برای رئیس جمهور گفت: این طرح‌های ضربتی در اهواز انجام شده است و به این علت، عمده نقاط اهواز که سال گذشته حدود هفت تا هشت روز درگیر آبگرفتگی بودند در بارش‌های امسال پس از ۱۵ تا ۱۶ ساعت خالی از آب شد.

شریعتی گفت: منبع آب، کیانشهر، پادادشهر و شهرک دانشگاه پس از ساعت‌ها خالی از آب شدند اما دو منطقه در اهواز همچنان گرفتار آبگرفتگی هستند. مناطق کمپلو و کوی علوی همچنان مشکل دارند و آب، ایستایی داشته است؛ البته روز گذشته آب از همه منازل خارج شده است و تنها در خیابان‌ها شاهد آبگرفتگی هستیم.

وی افزود: در مدت کمتر از سه  روز در اهواز ۹۷ میلیمتر بارندگی داشتیم که ۵۶ میلیمتر از آن در چهار  ساعت رخ داد.

استاندار خوزستان در خصوص آبگرفتگی‌های ماهشهر نیز گفت: مشکلاتی در این شهرستان در اثر بارش‌های اخیر رخ داد. متوسط بارش سالیانه درازمدت ماهشهر حدود ۱۷۰ میلیمتر است اما در روزهای گذشته ۱۶۸ میلیمتر در مدت دو روز در ماهشهر باران باریده است که باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

شریعتی خاطرنشان کرد: از ظهر دیروز آب از بسیاری از منازل بندرامام خارج شده است و دیگر آبی در خانه‌ها نیست. دکتر نوبخت نیز دستوراتی داده است تا در خصوص بررسی خسارت واردشده به مردم تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: در بارش‌های سال گذشته در خوزستان حدود سه هزار خانه درگیر آبگرفتگی شدند؛ امسال هنوز برآرود دقیقی انجام نشده اما حداکثر حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ خانه درگیر آب گرفتگی شده‌اند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار