وضعیت مطلوب آب پشت سد ‌تنظیمی شهدای رامشیر ‌/ مدیریت خروج آب در حال انجام است

تاریخ انتشار: دوشنبه 10 آذر 1399 | 18:58 ب.ظ
وضعیت مطلوب آب پشت سد ‌تنظیمی شهدای رامشیر ‌/ مدیریت خروج آب در حال انجام است زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ مدیرکل سازمان آب‌ و برق خوزستان گفت: وضعیت سد تنظیمی شهدای رامشیر و کانال‌های کنترل سیلاب این سد پایدار است. فروکش کردن تدریجی آب با مدیریت خروج از سد تنظیمی در حال انجام است. فرهاد ایزدجو درحاشیه بازید از سد تنظیمی شهدای رامشیر در گفت‌وگو با خبرنگارنخبگان اظهار داشت: وضعیت سد تنظیمی شهدای […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ مدیرکل سازمان آب‌ و برق خوزستان گفت: وضعیت سد تنظیمی شهدای رامشیر و کانال‌های کنترل سیلاب این سد پایدار است. فروکش کردن تدریجی آب با مدیریت خروج از سد تنظیمی در حال انجام است.

فرهاد ایزدجو درحاشیه بازید از سد تنظیمی شهدای رامشیر در گفت‌وگو با خبرنگارنخبگان اظهار داشت: وضعیت سد تنظیمی شهدای رامشیر و کانال‌های کنترل سیلاب این سد پایدار است، در دبی های بالاتر قاعدتا مطابق با طراحی و فیوزپلاگ (شیر اطمینان برای محافظت از سد در برابر خرابی‌های فاجعه بار ناشی از روگذری جریان آب)عمل می‌کند.

وی افزود: در سد تنظیمی شهدای رامشیر وقتی دبی از یک حدی پشت سد افزایش یاد موجب موجب می‌شود قسمتی از کانال کنترل سیلاب براساس فعال پخش سیلاب در منطقه انجام شود.

مدیرکل سازمان آب‌وبرق خوزستان بیان کرد: البته این پخش سیلاب از طریق کانال های کنترل سیلاب می‌تواند مشکلاتی را می‌تواند ایجاد کند، در روستاهای اطراف کنترل سیلاب نیاز است خاکریزهای حفاظتی اطراف آنان تقویت شود و تقویت این خاکریزهای حفاظتی یا سیل بندها به عهده بنیاد مسکن است.

وی گفت: پیگیری‌های لازی از طریق استانداری و بنیاد مسکن استان خوزستان به منظور افزایش اعتبارات انجام خواهد شد و تقویت این سیل بندها در برنامه های کاری خود قرار دهند.

این مقام مسئول بیان داشت: سازمان آب و برق استان خوزستان نیز تلاش می‌کند که یکی از روستاهایی که در نزدیک رودخانه جراحی، تمامی سیل بندهای این روستا را توقیت و تکمیل کند،  لایروبی کانال کنترل سیلاب قبل از شروع بارندگی‌ها ظرفیت کانال را ۷۰۰ متر مکعب برثانیه افزایش داده است.

گفتنی است، سد انحرافی شهدای رامشیر به منظور تأمین آب موردنیاز آبیاری و جلوگیری از خسارت سیلاب‌ها، بر روی رودخانه جراحی ساخته شده است.

به دلیل بارش باران و افزایش دبی رودخانه جراحی در پشت سد تنظیمی شهدای رامشیر، موجب نگرانی از وقوع حوادث احتمالی چون سیل در روستاها شده بود که اکنون دبی آب پشت سد مطلوب است و با فروکش کردن تدریجی از سد تنظیمی مدیریت شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار