تاکید وزیر میراث فرهنگی برای حفظ چغازنبیل

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 آبان 1399 | 00:50 ق.ظ
تاکید وزیر میراث فرهنگی برای حفظ چغازنبیل زمان مطالعه: < 1 دقیقه اعتدال نخبگان / وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از استاندار خوزستان خواست برای حفظ عرصه جهانی چغازنیل وارد میدان شود. به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، علی اصغر مونسان در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه احداث هر گونه کارخانه در حریم درجه یک آثار میراث فرهنگی […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان / وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری از استاندار خوزستان خواست برای حفظ عرصه جهانی چغازنیل وارد میدان شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، علی اصغر مونسان در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه احداث هر گونه کارخانه در حریم درجه یک آثار میراث فرهنگی به ویژه میراث جهانی، همچنین تسطیح، ریگلاژ و خاک‌برداری و تبدیل کشت سنتی به صنعتی در این محدوده ممنوع است گفت: استاندار خوزستان باید برای جلوگیری از ساخت کارخانه و تجاوز به حریم عرصه جهانی چغازنبیل جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه گارد ویژه ای هر گونه فعالیت در محدوده این عرصه جهانی را کنترل می کنند افزود: ضوابط حریم درجه یک چغازنبیل علاوه بر مصوبات ملی در یونسکو نیز به ثبت رسیده است و از طرف پایگاههای جهانی رصد می شود.

صدور مجوز‌های ساخت کارخانه قند از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت به سال۹۷ بازمی‌گردد گفت: اواخر سال۹۷ بود که استعلامی مبنی بر انجام ساخت‌وساز در اراضی ملی که در حریم درجه ۱و۲ چغازنبیل قرار دارد به دست پایگاه میراث جهانی چغازنبیل رسید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار