فرم «ج» مسکن ملی خودمالکی قرمز نمی‌شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 آبان 1399 | 23:41 ب.ظ
فرم «ج» مسکن ملی خودمالکی قرمز نمی‌شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن ملی در بخش صنعتی سازی به ۱۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: طبق آخرین تصمیم فرم «ج» متقاضیانی که به پروژه های خودمالکی طرح اقدام ملی مسکن معرفی می شوند قرمز نخواهد شد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سقف تسهیلات مسکن ملی در بخش صنعتی سازی به ۱۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است گفت: طبق آخرین تصمیم فرم «ج» متقاضیانی که به پروژه های خودمالکی طرح اقدام ملی مسکن معرفی می شوند قرمز نخواهد شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا حمود محمودزاده اظهار کرد: از این پس سازندگانی که به صورت خودمالکی وارد طرح اقدام ملی مسکن می شوند فرم «ج» آنها قرمز نخواهد شد. بدین صورت که اگر یک سازنده بخش خصوصی قصد احداث چند واحد در قالب اقدام ملی داشته باشد و متقاضیان واجد شرایط به تعداد واحدهای مدنظر را معرفی کند به هر واحد تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می شود و خریداران در آینده هم می توانند از تسهیلات دولتی در بخش زمین و مسکن استفاده کنند.

وی افزود: همچنین سقف تسهیلات برای واحدهایی که به شکل صنعتی ساخته می شوند را از ۱۰۰ میلیون به ۱۲۵ میلیون تومان افزایش دادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تامین زمین پروژه های اقدام ملی تا پنج سال آینده را از دیگر اقدامات جدید دانست و گفت: اخیرا به استانها ابلاغ شده برنامه نیاز زمین پنج ساله در طرح اقدام ملی را تا پایان سال تعیین تکلیف کنند تا پروژه ها برای سالهای آینده با مشکل تامین زمین مواجه نشوند.

محمودزاده آخرین زمان افتتاح حساب برای متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن را پایان آبان ماه اعلام کرد و گفت: برای تعدادی از متقاضیان پیامک ارسال شده بود که این افراد پایان مهرماه فرصتشان برای افتتاح حساب و واریز وجه به پایان رسید و اگر اقدام نکرده باشند حذف می شوند. اما برخی افراد عنوان کردند هنوز به آنها پیامکی ارسال نشده یا وضعیت آنها در حالت انتظار است. این افراد تا پایان آبان ماه تعیین تکلیف می شوند و تا آخر این ماه فرصت دارند نسبت به افتتاح حساب و واریز وجه اقدام کنند.

بنابراین گزارش، شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه ۴۰۰ هزار واحدی به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شده است. در صورت  عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار